آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27243

افزایش قیمت گل در آستانه روز زن

شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با اعلام اینکه عرضه و تقاضای بازار با هم همخوانی ندارد گفت: از یکسو به دلیل سردی هوا و از سوی دیگر

افزایش قیمت گل در آستانه روز زن

صادرات غیرقانونی بازار گل شاخه بریده را دچار کمبود کرد

شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با اعلام اینکه عرضه و تقاضای بازار با هم همخوانی ندارد گفت: از یکسو به دلیل سردی هوا و از سوی دیگر به دلیل صادرات گل شاخه بریده بازار با کمبود مواجه است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ اگرچه بازار گل و گیاه در ثبات نسبی به سر می برد با این وجود با توجه به مناسبات پیش رو در هفته های آتی این احتمال وجود دارد که بازار با یکسری نوسانات قیمتی و موجودی گل مواجه شود.
هرچند به گفته برخی فعالان بازار گل و گیاه از این هفته نیز با یکسری تغییر و تحولات همراه است و دور از انتظار نیست که هفته آینده نرخ گل به خصوص گل شاخه بریده که بیشترین کاربرد را در مناسبت ها دارد به بالاترین میزان خود برسد.
بیشتر بخوانید: بازار گل و گیاهان زینتی در اختیار دلالان
افزایش نرخ دلار بازار ارسال گل شاخه ای به روسیه، ترکمنستان و تاجیکستان را داغ کرده است
اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در خصوص شرایط فعلی حاکم بر بازار گل و گیاه گفت: در حال حاضر بازار ثابت است با این وجود قطعا هفته آینده به دلیل مراسم روز زن شرایط بازار تغییر می کند و قطعا افزایش قیمت هم خواهیم داشت.
شاهرخی افزود: به همین دلیل شاهد هستیم که وضعیت بازار از الان در حال تغییر است و افزایش قیمت ها به تدریج در حال شروع شدن است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این روزها شاهد ارسال غیرقانونی گل شاخه بریده به کشورهایی مانند «روسیه، تاجیکستان و ترکمنستان هستیم و چون دلار گران شده است بازار آن ارسال گل به این مناطق بسیار داغ است.
شاهرخی خاطر نشان کرد: در واقع به نحوی گل های شاخه بریده را از کشور خارج می کنند که مالیات ندهند و این مساله مهمی است به خصوص اینکه اگر شاخه گل بریده به صورت قانونی از کشور خارج شود قطعا ما مشکلی با این موضوع نداریم.
وی ادامه داد: مساله اینجا است که هر چقدر گل ریشه ای بیشتر صادر کنیم به نفع ما است اما در مورد گل شاخه بریده کاملا وضع متفاوت است. لذا به دلیل ارسال گل شاخه بریده به مناطق نامبرده الان به نوعی در بازار کمبود داریم و عرضه و تقاضای بازار همخوانی ندارد. لذا از مردم تقاضا داریم که در مناسبت های پیش رو از جمله روز زن، دسته گل کمتر خریداری کنند و غالبا به صورت شاخه ای گل تهیه کنند تا کمبود در بازار ایجاد نشود.
قطعی گاز گلخانه ها هزینه مازاد خرید گازوئیل به گلخانه داران تحمیل می کند
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران همچنین در خصوص آخرین قیمت انواع گل ها که غالبا بیشتر خریدار دارد، گفت: در حال حاضر قیمت هر شاخه گل رُز ۵۰هزار تومان است که در هفته آینده قطعا بیشتر هم می شود. از سوی دیگر قیمت یک دسته گل داوودی نیز ۵۰هزار تومان است. همچنین قیمت گل آلوستومریا شاخه ای ۳۰هزار تومان و گل مریم نیز به شاخه ای ۳۰هزار تومان در بازار فروخته می شود.
شاهرخی همچنین در خصوص دیگر مباحث و مسائل پیرامون فعالان و گلخانه داران اظهار داشت: مساله مهم دیگر این روزها این است که تعدادی از گلخانه داران که گلخانه های زیادی دارند و مصرف گاز بالایی دارند الان به دلیل کمبود گاز، قصد دارند گازهای شان را قطع کنند. لذا باید گازوئیل آزاد بخرند و این خود هزینه ای است که بر دیگر هزینه های تولید کننده ها تحمیل می شود.
وی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر با سرد شدن هوا گل کمتر باز می شود و لذا این عامل در کنار صادرات، تواما موجب می شوند که در هفته آینده عرضه و تقاضای بازار با هم همخوانی نداشته باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای