آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21248

اجرای ۳ هزار طرح اشتغال برکت در آبزی‌ پروری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای ۳ هزار طرح اشتغال در آبزی‌ پروری برای استان های ساحلی شمال و جنوب کشور خبر داد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی

اجرای ۳ هزار طرح اشتغال برکت در آبزی‌ پروری
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای ۳ هزار طرح اشتغال در آبزی‌ پروری برای استان های ساحلی شمال و جنوب کشور خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه گفت: برای سال جاری اجرای سه هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت ۹ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه پرورش آبزیان در دستور کار است.
ترکمانه محل اجرای این طرح‌ها را استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی ذکر کرد و ادامه داد: برای امسال شهرهای گمیشان در استان گلستان و کارون در خوزستان با توجه به برخورداری از امکانات و پتانسیل‌های لازم، در اولویت اجرای طرح‌های آبزی‌پروری قرار دارند.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی سه هزار طرح اشتغال هدف‌گذاری شده در حوزه آبزی‌پروری شش هزار میلیارد ریال است.
ترکمانه در تشریح اقدامات پیشین در حوزه آبزی‌پروری تصریح کرد: تا پایان سال گذشته دو هزار و هفتصد طرح اشتغال‌در این حوزه با حجم کل سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریال در استان‌های ساحلی کشور به بهره‌برداری رسیده است.

ارائه تسهیلات به طرح های تولید آبزیان در مدل های پرورش در قفس و پن

وی با تاکید بر در اولویت بودن طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه آبزی‌پروری گفت: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی در رسته آبزی‌پروری را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های تولید آبزیان در مدل‌های پرورش در قفس و پن در استان‌های برخوردار از دریا به شکل ویژه دنبال می‌شود.
ترکمانه یادآور شد: با برخورداری کشور از دریا در شمال و جنوب و وجود پتانسیل‌های متعدد، هدف‌گذاری استفاده از ظرفیت‌های دریاها شامل صنعت آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته در قالب موضوع «اقتصاد دریا» بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده در شمال و جنوب کشور و با مطالعات گسترده و آسیب‌شناسی‌های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان‌های ساحلی عملیاتی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: باید طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تامین تولید آبزیان در تمامی استان‌های همجوار با دریا در کشور اجرایی شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای