آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21089

احتمال قطع شدن دوباره آب شرب در شهرکرد

با گل‌آلود شدن رودخانه زاینده‌رود در پی باز کردن رسوب‌گیر‌های سد زاینده‌رود، طرح‌های پدافندی آبرسانی شهرکرد به مشکل خوردند، برای همین احتمال قطعی دوباره آب در شهرکرد

احتمال قطع شدن دوباره آب شرب در شهرکرد

آب رودخانه زاینده رود گل آلود شد

با گل‌آلود شدن رودخانه زاینده‌رود در پی باز کردن رسوب‌گیر‌های سد زاینده‌رود، طرح‌های پدافندی آبرسانی شهرکرد به مشکل خوردند، برای همین احتمال قطعی دوباره آب شرب در شهرکرد وجود دارد.
اخبار سبز کشاورزی : در دو هفته گذشته که چشمه کوهرنگ گل‌آلود و آب شرب مردم شهرکرد قطع شده بود مردم تا ۱۳ روز آب شرب برای مصرف نداشتند و روز‌های سختی را پشت سرگذاشتند که در این مدت با اقدام شبانه‌روزی مسئولان، گروه‌های جهادی و کشاورزان طر‌ح‌های پدافندی اضطراری آبرسانی برای تامین آب شرب مردم ایجاد شد تا مشکل حل شود.
با وجود تلاش‌های فراوان در جهت تامین آب شرب شهرکرد حضور وزیر نیرو در استان چهارمحال و بختیاری، امروز این خطوط پدافندی از مدار خارج شدند و دوباره مسئله آب شرب مردم شهرکرد دچار مشکل شده است.
علی حیدری سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با تایید گل‌آلود شدن رودخانه زاینده‌رود در محل اجرای طرح‌های پدافندی اظهار داشت: مقداری رودخانه گل آلود شده و باید صبر کرد تا مشکل حل شود که با تمام قوا پیگیر رفع مشکل هستیم.
مرتضی درخشان رئیس صنف کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به خروج سه طرح پدافندی انتقال آب شرب به شهرکرد از مدار اظهار داشت: کل تصفیه‌خانه‌ها در شهرستان سامان، روستا‌ها و شهر‌ها از جمله آب انتقالی فدک و عمان از مدار خارج شده است.
وی بیان داشت: در شرایط فعلی شهرکرد، رسوب‌گیر‌های سد زاینده‌رود باز شده که باعث گل‌آلودی رودخانه و خروج طرح‌های پدافندی آبرسانی شهرکرد از مدار شده است.
رئیس صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری افزود: با این اقدامات کدورت آب بسیار بالا رفت و در اول صبح بسیار آسیب‌زننده بود که هم‌اکنون آب شرب برخی از مردم قطع است و دوباره مشکل آبی در مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.
درخشان در پایان خاطرنشان کرد: حداقل دو الی سه روز زمان می‌برد تا کدورت آب از بین برود که در این مدت شاهد قطعی دوباره آب شرب مردم شهرکرد خواهیم بود، بنابراین از این اتفاق نباید چشم‌پوشی کرد و وزرای مربوطه باید ورود کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای