آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19500

آرایشگری حیوانات خانگی حرفه‌ای نوظهور در شمال‌شهر

قیچی‌های آرایشگری حیوانات خانگی ۵ تا ۱۱ میلیون تومان اخبار سبز کشاورزی: یکی از شغل‌های نوظهور که این روزها در میان جوانان به ویژه در شمال‌شهر طرفدار دارد،

آرایشگری حیوانات خانگی حرفه‌ای نوظهور در شمال‌شهر

قیچی‌های آرایشگری حیوانات خانگی ۵ تا ۱۱ میلیون تومان

اخبار سبز کشاورزی : یکی از شغل‌های نوظهور که این روزها در میان جوانان به ویژه در شمال‌شهر طرفدار دارد، آرایشگری حیوانات خانگی است و جالب است بدانید که عده‌ای برای کسب مهارت در این زمینه به کشورهای آسیایی سفر و برخی هم برای استفاده از این خدمات هزینه می‌کنند.

۴۰ درصد خانواده‌ها در پایتخت دارای حیوانات خانگی هستند

آرایشگری حیوانات خانگی در دهه اخیر در میان جوانان بسیار طرفدار پیدا کرده و جز حرفه‌های جدید محسوب می‌شود. براساس تحقیقات حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خانواده‌ها در پایتخت دارای حیوانات خانگی هستند که برای نظافت شخصی آنها نیاز به آرایشگر ویژه است.

شمال شهر مملو از آرایشگاه‌ حیوانات شمال شهر مملو از آرایشگاه‌ حیوانات

آموزش در خارج از کشور

اگر کسی بخواهد وارد حرفه آرایشگری حیوانات خانگی شود در ایران می‌تواند در این زمینه آموزش‌ببیند اما عده‌ای برای تبدیل شدن به یک آرایشگر معروف و حرفه‌ای حیوانات خانگی، به خارج از کشور از جمله کشورهای آسیایی سفر می‌کنند.
آرمان توسلی، صاحب یکی از آرایشگاه‌های حیوانات خانگی در شمال شرق تهران است و دراین‌باره می‌گوید: ‌«به حیوانات علاقه داشتم و ترجیح دادم در خارج از کشور در این زمینه آموزش ببینم. یک «پت‌استایلیست» به‌صورت کلی در زمینه آرایش و پیرایش حیوانات خانگی فعالیت می‌کند و خدماتی از جمله کوتاهی مو و ناخن، ارائه خدمات بهداشت گوش و دهان، شست‌وشو و استحمام حیوانات خانگی را انجام می‌دهد.»

ابزار خاص و گران‌قیمت

در نگاه اول شاید آرایشگری حیوانات به ظاهر کاری مهیج و ساده به نظر برسد اما توسلی روی دیگر این ماجرا را برایمان باز می‌کند و می‌افزاید: ‌«مهم‌ترین موضوع در این شغل، دوست داشتن حیوانات و توانایی برقرار کردن ارتباط با آنها است. در غیر این صورت نمی‌توان آرایشگر خوبی برای حیوانات شد. حیوانات فورا این موضوع را حس و در نهایت بدقلقی می‌کنند. درآمد حاصل از آرایشگری حیوانات هم خوب اما قیمت مواد اولیه بهداشتی و ابزار بسیار گران و قابل توجه است. به‌عنوان مثال قیمت قیچی‌های مخصوص کوتاهی مو از ۵ تا ۱۱ میلیون و تیغ‌های پیرایش و اصلاح از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالا است. از طرفی برای بهداشت گوش از پودرهای مخصوص استفاده می‌کنیم که حجم بسیار کم آن حدود ۲ میلیون قیمت دارد و این قیمت‌ها مدام در حال تغییر هستند.»

شمال شهر مملو از آرایشگاه‌ حیوانات

در حالی‌که اکثر سالن‌های آرایشگری حیوانات در شمال شهر تهران فعالیت دارند، این تصور به وجود می‌آید که بیشتر جوانان شمال شهر علاقه به پت استالیست‌شدن دارند.
توسلی دراین‌باره نظر و تجربه متفاوتی دارد: «در جنوب شهر هم مراکز آرایشگری حیوانات، فعالیت دارند اما با توجه به اینکه نگهداری از حیوانات خانگی پرهزینه است و قشر خاصی در نقاط شمالی شهر این امکان را دارند، تبعاً این مراکز بیشتر در شمال شهر تهران دیده می‌شوند. البته کسانی‌که حیوانات خانگی دارند می‌دانند که رعایت بهداشت و نظافت حیوان از هر چیزی مهم‌تر است و در هر نقطه‌ای از شهر باشند باید هر ماه حیوان خود را پیرایش کنند.»
او می‌افزاید: «من خودم در حال حاضر از همه جای تهران به‌ویژه شرق و شمال شرق مشتری دارم حتی از شهرهای مختلف از جمله کردستان، کرمانشاه، کیش به مرکز ما مراجعه می‌کنند. قیمت خدمات آرایشگری برای حیوانات در آرایشگاه نیز متفاوت است اما ارزان‌ترین خدمات، کوتاهی ناخن که از حدود ۳۰ هزار تومان است و گران‌ترین خدمات مربوط به آرایش موهای حیوانات مانند سگ با جثه بزرگ است که از ۵۰۰ هزار تومان به بالا است.»
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای