آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20489

«آرمان سبز آدینه» همچنان در راه پیشرفت

کشاورزی، بخش بسیار پرخطر و نامطمئنی برای سرمایه‌گذاری است؛ به همین جهت یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش تمایل کم افراد به سرمایه‌گذاری در آن به دلیل

«آرمان سبز آدینه» همچنان در راه پیشرفت

بنیانگذاری یک آرمان

کشاورزی، بخش بسیار پرخطر و نامطمئنی برای سرمایه‌گذاری است؛ به همین جهت یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش تمایل کم افراد به سرمایه‌گذاری در آن به دلیل سودآور نبودن است.
اخبار سبز کشاورزی : با توجه به موارد یاد شده چنانچه افرادی وجود داشته باشند که با توجه به اهمیت بالای این بخش و احساس مسئولیت و عِرق ملی در این بخش سرمایه‌گذاری و برای بهبود آن تلاش نمایند، بر همگان لازم است که این مجاهدت را ارج بگذارند؛ به خصوص اگر این سرمایه‌گذاری بر پایه دانش و اصول علمی و در سطوح بالای تکنولوژی باشد.
شرکت «آرمان سبز آدینه» نامی آشنا در عرصه کشاورزی که سال‌ها است در جهت تامین نهاده‌های مختلف بخش کشاورزی و آن هم از نوع بسیار کیفی، تلاش کرده و به موفقیت‌های بزرگی نائل آمده است.
مجموعه «آرمان سبز آدینه» با راهبری مهندس محمدرضا شریفی، بنیانگذار این شرکت در تامین نهاده‌های مختلف کشاورزی ازقبیل ماشین‌آلات، کود، سم و دیگر نهاده‌ها و همچنین محصولات غذایی فعالیت می‌نماید.

باز هم برگ افتخاری زرین

روز بیست ‌و چهارم خرداد ماه سال جاری، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت ارزنده افزوده شد و در قالب همایش‌های سالیانه و بین‌المللی این شرکت، از 5 محصول جدید و خطوط تولیدی شرکت در شهرک مامونیه، شهرستان زرندیه(استان مرکزی) رونمایی گردید.
در این همایش بین‌المللی میهمانانی از کشورهای چین، هندوستان و … و مسئولان استانی و ملی مانند: علیرضا مهاجر معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی؛ عباس کشاورز، سرپرست سابق وزارت جهادکشاورزی؛ مخلص‌الائمه، استاندار استان مرکزی؛ حسن رنجبر اقدم، رئیس موسسه گیاه پزشکی؛ محمدرضا پویا فرد، معاون اعتباری و عضو هیات عامل بانک کشاورزی و افراد و شخصیت‌های دیگر حضور یافته و به تبادل نظر پرداختند.

مهندس محمدرضا شریفی، بنیان‎گذار «گروه آدینه» مهندس محمدرضا شریفی، بنیان‎گذار «گروه آدینه»

بخش خصوصی را محترم بشماریم

مهندس محمدرضا شریفی، بنیان‎گذار «گروه آدینه» با نگاه ملی به بخش کشاورزی گفت: تک‌نرخی شدن ارز به‌مثابه هدیه‌ای بود به بخش کشاورزی و آثار این حرکت اقتصادی قطعاً برای بخش کشاورزی و همه کشور مثبت خواهد بود اما در کوتاه‌مدت سختی‌هایی ایجاد می‌کند که باید دولت و مسئولان کمک کنند تا این مشکلات کمتر شود.
شریفی توضیح داد: مشکلاتی ازجمله افزایش چندبرابری قیمت‌ها و نیز افزایش نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، ممکن است باعث شود که واحدهای تولیدی نتوانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند و لازم است که نسبت به تامین نقدینگی این واحدها اقدام شود.
وی گفت: حدود 20-17 میلیارد دلار در کشور صرف تامین مواد غذایی می‌شود که اگر در طرح هدفمندی اخیر 10 میلیارد دلار آن هدفمند شده باشد، رقمی در حدود 200 هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. یعنی در سال‌های اخیر حداقل 200 هزار میلیارد تومان در سال یارانه به بخش کشاورزی تزریق می‌شده و مردم و کشاورزان کمترین نصیب را از آن می‌بردند.
این کارآفرین ملی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی شاهد هستیم که فعالان بخش کشاورزی چندان مورد توجه نیستند و بعضا سیاست‌های دولت نه‌تنها در جهت حمایت از آنها نیست بلکه خلاف جهت منافع آنها حرکت می‌کند.
شریفی با اشاره به اصل 44 قانون‌اساسی و جایگاه بخش خصوصی گفت: در تصمیم‌گیری‌ها باید منافع بخش خصوصی در نظر گرفته شود. شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته که در حال‌حاضر کمترین تعداد از فعالان بخش کشاورزی قادر به خرید نقدی کالا هستند.
در امر زراعت و باغبانی، همه اقدامات و هزینه‌های انجام شده به تامین و مصرف مناسب کود بستگی پیدا می‌کند و کشاورزان در تامین کود مورد نیازشان دچار مشکل می‌باشند.
در حال‌حاضر شرایط به شکلی است که ما محصولات کود و سم را تولید می‌کنیم اما مشتری برای آن وجود ندارد؛ چرا که اساسا کشاورزان توان خرید ندارند. این دورة گذار باید با حمایت مسئولان و دولت برای کشاورزان آسان شود. اگر حمایت‌ها به درستی از تولیدکنندگان انجام گیرد، همین شرایط تحریم و تهدید، تبدیل به فرصت خواهد شد.
وی در مورد تولید کودهای شیمیایی گفت: در حال‌حاضر ما به انواع تکنولوژی‌ها دست پیدا کرده‌ایم و شناخت مناسبی هم در بین کشاورزان نسبت به کودها اتفاق افتاده است که می‌توانیم انواع کودها را با توجه به نیاز هر منطقه و محصول تولید کنیم و کشاورزان ما مستحق برخورداری از این پیشرفت‌ها هستند.
شریفی در مورد آفت‌کش‌های کشاورزی نیز گفت: در بخش تولید آفت‌کش‌ها، لازم است کارخانه‌های تولیدکننده را درجه‌بندی و رنکینگ هر کدام از کارخانجات را مشخص کرد. اما متاسفانه در بازار، شرایط برای همه برابر است و وقتی سمی با کیفیت‌های متفاوت تولید می‌شود، همه تولیدات را به یک چشم نگاه می‌کنند.
در مورد کود و حتی بذر نیز همین مسئله وجود دارد و کارخانجات رتبه‌بندی نشده‌اند. در چنین شرایطی معلوم است که رقابتی برای تولید محصول با کیفیت شکل نخواهد گرفت.
این کارآفرین و فعال اقتصادی با اشاره به لزوم احترام به تولیدکنندگان، گفت: متاسفانه گاهی برای تولیدکنندگان به‌اندازه یک نفر که مبادرت به فعالیت‌های غیرمجاز می‌نماید؛ اعتبار قائل نیستند! با حس بی‌اعتمادی با تولیدکنندگان برخورد می‌کنند، گاه و بیگاه و حتی روزهای تعطیل به‌صورت سرزده از طرف چندین دستگاه نظارتی به صورت موازی به آنها سرکشی می‌کنند. به‌طوری که در این بازدیدها بعضاً شئونات تولیدکننده در نظر گرفته نمی‌شود.

لزوم ثبات در سیاست‌گذاری‌ها

محمدرضا شریفی به موضوع ثبات سیاستگذاری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در توسعه تولید و صادرات ضروری‌ترین اصل، ثبات در سیاست‌گذاری است. به‌گفته مقام‌معظم رهبری در دوره‎هایی شاهد بوده‌ایم که در 200 روز بیش از 200 بخشنامه صادر کرده‌اند و این حجم از تغییرات، بخش تولید را دچار سردرگمی و اختلال می‌کند.

مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی

هیچ کشوری در شرایط سخت به ما کمک نمی کند

مهندس علیرضا مهاجر، معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی در این همایش با تاکیدبر مسئله امنیت غذایی، گفت: مسئولان باید این مسئله را جدی بگیرند؛ چرا که در شرایط سخت هیچکس حاضر نمی‌شود به ما غذا بدهد.
مهاجر برای توضیح این حرف خود به چند نمونه عینی اشاره کرد و گفت: تقریبا یک ماه قبل سفری به یکی از کشورها داشتیم برای خرید کمبودهای غذایی کشورمان که در آنجا دیداری با وزیر کشاورزی آن کشور داشتم و قرار شد یک میلیون تن ذرت و گندم و 50-40 هزار تن روغن به ما بدهند و ما هم در مقابل به آنها کود اوره بدهیم. بعد از هماهنگی با مسئولان در ایران و صحبت‌های نهایی برای امضای توافقنامه، 48 ساعت از ما زمان خواستند و بعد از آن گفتند: می توانیم فقط 38 هزار تن گندم و ذرت می‌دهیم و 5 هزار تن روغن می‌توانیم به شما بفروشیم.
وی همچنین به نمونه دیگری اشاره کرد و گفت: زمانی که در فائو بودم سفیر قطر به ما می‌گفت: ما فکر می‌کردیم با پولی که داریم هر وقت بخواهیم نیاز غذایی‌مان را خریداری می‌کنیم اما در سال 2014-2013 که مشکلات غذایی در جهان به‌وجود آمد، برای مواد اولیه شرکت‌‌های غذایی به اروپایی‌ها مراجعه کردیم، گفتند اول نیاز خودمان و بعد دیگران!
معاون امور زراعی وزارت جهادکشاورزی گفت: اینها نشان می‌دهند که مسئله امنیت غذایی را باید جدی گرفت؛ چرا که در شرایط حساس هیچ‌کس به ما غذا نخواهد داد.
مهاجر در ادامه به کارهای ارزشمند فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: افرادی مانند آقای شریفی و مجموعه «گروه آدینه» به‌خاطر خدماتشان شایسته قدردانی هستند و باید وجود این تولیدکنندگان را مغتنم شمرد که با وارد کردن تکنولوژی و دانش تولید به کشور، کمک بزرگی به امنیت غذایی می‌کنند.
ما نیز مدافع تولید با تکنولوژی برتر در کشور هستیم و باید به سمتی پیش برویم که اگر کسانی توان تولید استاندارد را ندارند از چرخه تولید کنار بگذاریم.
وی در مورد بحث نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز گفت: دولت فعلا به این منظور 20 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها تزریق کرده است هم بانک تخصصی کشاورزی و هم دیگر بانک‌ها در این مورد کمک می‌کنند و شرایط گرفتن وام و تسهیلات را آسان کرده‌ایم تا مشکل نقدینگی کارآفرینان را کمتر کنیم.
در این میان تولید نهاده‌ها از مهم‌ترین بخش‌های مورد حمایت هستند و دولت از شرکت‌های تولیدکننده نهاده‌های مورد نیاز در بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

دکتر فرزاد مخلص‎الائمه، استاندار استان مرکزی دکتر فرزاد مخلص‎الائمه، استاندار استان مرکزی

کشاورزی از سیاست‌های اشتباه لطمه دید

دکتر فرزاد مخلص‎الائمه، استاندار استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «کشاورزی محور توسعه است»، گفت: متاسفانه سیاست‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی از شرایط مطلوب فاصله داشته است و از جمله این سیاست‌های اشتباه، روش‌های نادرست پرداخت یارانه‌ها بود که از سال 1397 که ارز 4200 تومانی پایه‌گذاری شد، ضمن هزینه 72 میلیارد دلاری باعث رشد شبکه دلالی، فساد و تقویت تولیدکنندگان خارجی گردید.
مخلص‌الائمه در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشکر از مدیریت شرکت «آرمان سبز آدینه» به‌خاطر تولیدات متنوع که در راستای بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی است، گفت: فرهنگ و روش‌های مصرف کود، سم و دیگر نهاده‌های کشاورزی باید اصلاح شود و جهت برون‌رفت از مشکلات فعلی در حوزه کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک زیادی به حل این مشکلات کنند.
وی با اشاره به اینکه موضوع امنیت غذایی، یکی از اهداف دولت‌ها بوده و بسیار مهم است که به شاخصه‌های امنیت غذایی توجه شود، عنوان کرد: در سند تحول اقتصادی که دولت تهیه کرده، به موضوع امنیت غذایی و شاخصه‌های آن توجه شده که امیدواریم اهداف آن محقق شوند.
مخلص‌الائمه با اشاره به طرح هدفمندی و متعادل‌سازی یارانه‌ها گفت: وزارت جهادکشاورزی در این مورد عملکرد مناسبی داشته اما متاسفانه بانک‌ها مقداری از این طرح عقب مانده‌اند و باید این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. گاهی شاهد بوده‌ایم که بانک‌ها پا به پای تولید حرکت نکرده‌اند و امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده می‌شود بانک‌ها و بخصوص بانک کشاورزی بتوانند همسو با بخش تولیدی کشاورزی، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

مهندس عباس کشاورز، سرپرست اسبق وزارت جهادکشاورزی مهندس عباس کشاورز، سرپرست اسبق وزارت جهادکشاورزی

واگذاری امور به بخش خصوصی راه برون‎رفت از مشکلات

مهندس عباس کشاورز، سرپرست اسبق وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اتفاق بزرگی در بخش کشاورزی رخ داده است که امیدواریم باعث اتفاقات مثبتی در این بخش باشد.
بنده چنین شانسی اگر داشتم که در مقام تصمیم‌گیرنده باشم، از این فضا برای به‌حداقل رساندن دخالت دولت استفاده می‌کردم. کشاورزی یک بخش اقتصادی است و اقتصاد هم متعلق به بخش‌خصوصی است و خودش هم باید تصمیم گیرنده باشد؛ بنابراین عرضه و تقاضا باید تاثیرگذار باشد. وی افزود: به‌عنوان مثال کشوری مانند هلند که حدود 90 میلیارد دلار تجارت در بخش کشاورزی با دنیا دارد، کل نیروهای دولتی در وزارت کشاورزی این کشور 600 نفر است. حال مقایسه کنید با ایران که فقط 6 میلیارد دلار تجارت در بخش کشاورزی دارد، این همه نیروی انسانی در وزارت جهادکشاورزی؟!
کشورهایی مانند چین و هند در 20 سال گذشته، بسیاری از امور بخش کشاورزی را از حیطه اختیارات دولت خارج کردند و به رشد بسیار خوبی دست پیدا کردند. اصل 44 قانون‌اساسی هم این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد. برای اجرای چنین سیاستی باید خواست عمومی جامعه پشت این قضیه باشد.
در شرایط فعلی راه‌حل اصلی مشکلات این است که ابتدا سازمان و ساختار را اصلاح کنیم. ترکیه فقط با تغییر ساختارها، وضعیت کشاورزی خود را بهبود داده و به جایی رسیده که نسبت به 20 سال پیش که 5/3 میلیارد دلار صادرات داشت، در حال حاضر صادرات کشاورزی به 34 میلیارد دلار رسیده است.
قیمت کالاهای آن هم به‌گونه‌ای است که اگر حتی مرزی بین ایران و ترکیه نباشد، کالاهای ترکیه، بازار کشور ما را تسخیر می‌کند؛ چون ارزان‌تر و باکیفیت‌تر است. ما باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مهندس سعید شریفی، مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش مهندس سعید شریفی، مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش

هفت میلیون لیتر سم و 7 میلیون تن انواع کودها

مهندس سعید شریفی، مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش نیز در مورد این همایش گفت: صنایع شیمیایی کوروش از سال 1394 با هدف تامین بخشی از نیازهای جامعه کشاورزی در زمینه انواع کود و سم احداث گردید و محصولات باکیفیت و متنوعی به بهره‌برداران ارائه می‌دهد.
وی توضیح داد: با توجه به شناخت بالایی که شرکت «آرمان سبز آدینه» از این نهاده‌ها داشت و نیز با بهره‌گیری از نیروهای کارشناسی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های به‌روز و کارآمد، پای به عرصه تولید آنها گذاشت و توفیقات بسیار خوبی نیز حاصل شد. همچنین بسیاری از تولیدات این شرکت تحت لایسنس و مورد تائید شرکت‌های معتبر جهانی تولید می‌شود.
مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش توضیح داد: تاکنون 20 خط تولیدی مجتمع راه‌اندازی شده و تعداد آنها به بیش از 25 خط تولیدی خواهد رسید. ظرفیت پیش‌بینی شده شرکت در بخش کود، بیش از 7 میلیون لیتر انواع کودها در سال است و در بخش آفت‌کش‌ها هم نزدیک به 7 میلیون لیتر در سال خواهد بود.
شریفی توضیح داد: در صنایع شیمیایی کوروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و تمام فازهای اجرایی کارخانه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
در سال 1400 تعداد اشتغال‌زایی مستقیم این کارخانه 150 نفر بود که در سال جاری به 300 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 3 هزار نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم می‌رسد.

هدف‌گذاری برای تولید 400 محصول مختلف کود و سم

مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش گفت: این شرکت با بهره‌گیری از آزمایشگاه بسیار پیشرفته و نیز استفاده از واحد R&D کارآمد و رصد پیشرفت‌های جهانی در تولید کود و سم، مجموعه‌ای متنوع از محصولات با کیفیت تولید می‌کند، به‎ طوری‌که بیش 100 رقم محصول مختلف در سبد تولید خود دارد و این تعداد در آینده به بیش از 400 رقم خواهد رسید.
همچنین استفاده از دستگاه‌ها و خطوط تولید پیشرفته، مواد اولیه باکیفیت و از همه مهم‌تر وجود کارشناسان و آزمایشگاه‌های دقیق، باعث تولید محصولات بسیار باکیفیت در این مجموعه شده است.

مهندس میثم مقدم‌فرد، مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه مهندس میثم مقدم‌فرد، مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه

استفاده از متخصصان داخلی و تکنولوژی‌های‌‌تک

مهندس میثم مقدم‌فرد، مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه در این همایش گفت: افزایش قیمت آفت‌کش‌ها و کودهای وارداتی باعث افزایش شدید بهای تمام‌شده محصولات کشاورزی در بازار می‌شود؛ در چنین شرایطی و با تولید این نهاده‌ها در داخل کشور، حداقل 40-30درصد ارزان‌تر در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت. این مسائل شرکت «آرمان سبز آدینه» که خود یکی از واردکنندگان این نهاده‌ها بود را مجاب کرد که اقدام به تولید این محصولات با کیفیت بالا نماید.
مقدم گفت: در مجموعه دانش‌بنیان «آرمان سبز آدینه» برای تولید نهاده‌های بسیار با کیفیت از سطوح بالای تکنولوژی و متخصصان توانمند داخلی استفاده می‌شود.
برای ساخت این مجموعه که در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع احداث و در حدود 1000 میلیارد تومان هزینه شد و 90درصد از مجموعه کارخانه‌های این مجموعه تولیدی که تکنولوژی آن در خاورمیانه کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر باشد، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شدند.

رونمایی از پنج محصول جدید آرمان سبز آدینه

در این همایش همچنین از پنج محصول جدید گروه « آرمان سبز آدینه» رونمایی شد که این محصولات عبارتند از:
• Helix «هلیکس» محصول کود و سم؛ ضمن این ‌که یک کود محسوب می‌شود، کنترل بیماری‌های قارچی را نیز انجام می‌دهد.
• Foli Soap «فولی ساپ»؛ ماده‌ای که با هدف مبارزه غیرشیمیایی با آفات و نیز کاهش هزینه‌های کشاورزان تولید شده است.
• GYP Fert «جیپ فِرت(اصلاح‌کننده خاک)»؛ شوری، از جمله مهم‌ترین تنش‌های وارده به محصولات کشاورزی است. «جیپ فرت» باعث کاهش سدیم و شوری خاک می‌شود. این محصول علاوه‌بر این‌که قبل از کشت استفاده می‌شود، می‌توان آن را در آبیاری قطره‌ای، نواری و دیگر آبیاری‌های تحت‌فشار و بعد از کشت نیز استفاده کرد.
• Ulrta AB 300 «سوپر جاذب»؛ این سوپر جاذب قادر است که تا 300 برابر وزن خودش، آب جذب کند.
• Polyseed «پلیمر بذر»؛ که روی بذرهای دیم، معمولی و فضای باز استفاده و باعث جوانه‌زنی بهتر و رشد و استقرار مناسب‌تر جوانه‌ها خواهد شد.

مهندس سعید شریفی، مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش مهندس سعید شریفی، مدیرعامل مجتمع صنایع شیمیایی کود و سم کوروش

صنایع غذایی فدک تولیدکننده 600 محصول مختلف

مهندس مهدی شریفی، مدیرعامل صنایع‌غذایی فدک (زیرمجموعه آرمان سبز آدینه) نیز در این همایش گفت: صنایع غذایی فدک در سال 1390 با راه‌اندازی کارخانه پسته کار خود را آغاز کرد.
در سال 1396 کارخانه بسته‌بندی و بوجاری حبوبات، خشکبار، آجیل، خطوط آسیاب و بسته‌بندی ادویه و … را به مجموعه اضافه شد و این واحدها در سال 1397 راه‌اندازی و محصولات آن‌ها وارد بازار گردید. زیرساخت‌های دیگری مانند سردخانه، انبارها و دیگر زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز را تدارک دیدیم. به‌طوری که در مجموعه فدک، تا به امروز 7 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال 1398 تنها کارخانه استان مرکزی و جزو معدود کارخانجات غلات، بلغور و بوجاری‌‎های کشور را شروع کردیم تا تامین‌کننده نیاز بسیاری از برندهای موجود در بازار باشیم. زیرساخت‌های مربوط به آن را تا پایان سال 1399 آماده شد. اما از ابتدای سال جاری محصولات غذایی غلات شرکت ما وارد بازار شد.
مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی فدک عنوان کرد: تاکنون برای 350 نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده‌ایم که در سال جاری 100 نفر دیگر به تعداد آنها اضافه و در کل به 450 نفر خواهد رسید.
مهدی شریفی توضیح داد: در مجموع ظرفیت 20 هزار تنی تولید، فرآوری و بسته‌بندی مواد غذایی و خشک در شرکت ایجاد شده است و همچنان برنامه‌های توسعه را دنبال کرده و با کمک بخش R&D شرکت، علاوه‌بر 100 نوع محصول مختلفی که در سبد تولیداتمان داریم تا پایان امسال نیز، تنوع آن شش برابر خواهد شد و محصولات جدیدی مانند: ادویه‌جات، انواع چاشنی، محصولات ژله‌ای، انواع رب گوجه‌فرنگی، کیک‌های صبحانه و … را به مجموعه محصولاتمان اضافه خواهیم کرد.
برندهای اصلی محصول شرکت شامل: «برفود Brefood»، «فودنیا Foodina» و «دلنیس Delnis» است و با کمک شبکه فروش «افق پخش آدینه» در حوزه توزیع و فروش محصولات و ایجاد نظام توزیع یکپارچه، محصولات شرکت را به مشتریان عرضه می‌کنیم. همچنین انبارها و سیستم لجستیکی قدرتمندی در حوزه توزیع مویرگی محصولات شکل گرفته است.

مهندس میثم مقدم‌فرد، مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه مهندس میثم مقدم‌فرد، مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه

انتظارات از بانک کشاورزی باید منطقی باشد

محمدرضا پویا فرد، معاون اعتباری و عضو هیات‌عامل بانک کشاورزی نیز یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود و با اشاره به اینکه بانک کشاورزی در تلاش است رسالت خود در حمایت از بخش کشاورزی را به‌خوبی انجام دهد.
وی اظهار داشت: خوشحالیم که شاهد نتیجه دادن تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری گروه آدینه و «آرمان سبز آدینه» هستیم. وی با اشاره به اینکه سال گذشته بانک کشاروزی 108هزار میلیارد تومان به 900 هزار نفر تسهیلات داده‌است،: انتظارات از سیستم بانکی باید براساس واقعیت باشد؛ چرا که منابع بانکی محدودیت‌هایی دارد که اجازه نمی‌دهد به همه متقاضیان، تسهیلات دلخواهشان را بدهیم. بعد از سیاست‌های اصلاح اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها، نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه‌های نقدی 7-6 برابر شده است اما منابع بانک به این اندازه رشد نداشته و طبیعی است که نتواند به همه نیازها پاسخ دهد. بانک‌ها تکالیفی برعهده دارند اما محدودیت منابع هم وجود دارد و در نتیجه ما مجبوریم در بین درخواست‌ها اهم فی ‌الاهم کنیم.
معاون اعتباری و عضو هیات‌عامل بانک کشاورزی گفت: پیرو طرح آزادسازی نرخ ارز و هدفمندی یارانه‌ها قرار بود که برای حمایت از تولید در بخش کشاورزی و دامپروری، منابعی در اختیار سیستم بانکی قرار گیرد اما تا امروز ما هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم. ولی با توجه به مشکلات از چهارم خردادماه تا امروز (24 خردادماه) نزدیک به 3200 میلیارد تومان به 27 هزار نفر از دامداران و مرغداران پرداخت شده است؛ که از لحاظ تعداد و حجم با توجه به توان بانک کشاورزی، کار بزرگی است.

دکتر حسین رنجبر اقدم، رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور دکتر حسین رنجبر اقدم، رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور

با رتبه‌بندی شرکت‌ها موافقیم

دکتر حسین رنجبر اقدم، رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور گفت: کار ارزشمندی که آقای مهندس شریفی و فرزندانشان در راستای سلامت و امنیت غذایی جامعه انجام داده‌اند قابل ستایش و احترام است.
باید قدردان کسانی بود که در حوزه‌های موردنیاز کشور، پای به عرصه تولید می‌گذارند. گروه آدینه و شرکت «آرمان سبز آدینه» یکی از مجموعه‌های ارزشمند تولیدی در کشور است و برای موفقیت کشور، باید از این‌گونه فعالیت‌ها به‌طور کامل حمایت شود. موسسه گیاهپزشکی در چارچوب قوانین و مسائل علمی، هیچ محدودیتی برای همکاری با شرکت‌های تولیدکننده آفت‌کش‌ها ندارد و آماده همکاری است.
رئیس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی گفت: شاهد نابسامانی وسیعی در حوزه آفت‌کش‌ها در کشور هستیم و موضوع رتبه‌بندی شرکت‌ها باید مدنظر قرار بگیرد و تفاوتی بین شرکت‌هایی که در مسیر تولید محصولات باکیفیت‌تر، با استفاده از تکنولوژی بالا هستند و دیگر شرکت‌هایی که این مسیر را نمی‌روند؛ قائل شد.
رنجبر اقدم همچنین گفت: تمایل شرکت‌های تولیدکننده سم به تولید آفت‌کش‌برای محصولاتی مانند پسته که ارزش بالاتری دارند، بیشتر است و این ناشی از دید تجاری آنها است؛ اما در مورد برخی محصولات دیگر ممکن است سبد آفت‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها مقداری ضعیف‌تر باشد و امیدواریم شرکت‌های تولیدکننده آفت‌کش‌ها به این نکته توجه داشته باشند.
وی در ادامه گفت: موضوع دیگر کیفیت سموم است؛ چنانچه امروز مشاهده کردیم شرکت «آرمان سبز آدینه» محصولاتی را با نام و اعتبار تجاری خودش به بازار عرضه می‌کند و این مسئله جای تقدیر دارد. در مقابل تولیدکنندگان واقعی نیز، برخی شرکت‌ها هستند که بنابر مواردی که خلاءهای قانونی وجود دارد، راه‌هایی در پیش بگیرند که سریع‌تر هر تیپ محصولی را با یک نام تجاری وارد بازار کنند.
البته باید موضوع حق مالکیت شرکت‌ها مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که شرکت‌هایی مانند آرمان سبز این همه تلاش و هزینه انجام می‌دهند و محصولی را با نام تجاری خودشان ثبت می‌کنند اما تعداد زیادی شرکت فقط با ثبت ژنریک یک ماده، آن محصول را تولید می‌کنند. بنابراین لازم است به موضوع حق مالکیت معنوی شرکت‌ها توجه داشته باشیم.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

ماهنامه دام و کشت و صنعت - شماره ۲۶۴- تیر ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای