آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28309

آلودگی هوا کی برطرف می‌شود؟

سردتر شدن هوا در مناطقی از کشور سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور برای ۵ روز آینده اعلام و همچنین ۲ هشدار زردرنگ برای بعضی استان‌ها صادر

آلودگی هوا کی برطرف می‌شود؟

سردتر شدن هوا در مناطقی از کشور

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور برای ۵ روز آینده اعلام و همچنین ۲ هشدار زردرنگ برای بعضی استان‌ها صادر کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده در غالب‌ مناطق‌ کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری هوای سرد حاکم‌ بوده و در شهرهای صنعتی‌ و پرجمعیت‌ انباشت‌ آلاینده‌های جوی و آلودگی‌ هوا ادامه‌ خواهد داشت‌.
همچنین‌، طی‌ این‌ مدت‌ برای برخی‌ نقاط‌ استان‌های واقع‌ در سواحل‌ دریای خزر به‌ ویژه سواحل‌ غربی‌ افزایش‌ ابر و بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.
طی‌ ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش‌ باد و در مناطق‌ مستعد گرد و خاک‌ رخ‌ خواهد داد.
همچنین‌، از روز دوشنبه‌ تا چهارشنبه‌ برای جنوب‌ استان‌های فارس‌، بوشهر، ارتفاعات‌ البرز و ارتفاعات‌ زاگرس‌ مرکزی و جنوبی‌ و جزایر خلیج‌فارس‌ افزایش‌ ابر و بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.
طی‌ ۵ روز آینده دریای عمان و غرب‌ تنگه‌ هرمز در بعضی‌ ساعات‌ مواج‌ و متلاطم‌ خواهد بود.

هشدار زردرنگ هواشناسی

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص نفوذ و ماندگاری توده هوای سرد از امروز تا چهارشنبه هفته جاری هشدار زردرنگ صادر کرد.
بر این اساس، غرب، شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان روند کاهشی دما (به طور میانگین ۳ تا ۵ درجه) و ماندگاری توده هوای سرد را تجربه خواهند کرد.
این سازمان پیش‌بینی کرد که بر اثر شرایط جوی فوق افزایش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت دیدن صنعت کشاورزی رخ خواهد داد و مناطق مذکور را به مدیریت و صرف‌جویی در مصرف منابع انرژی، احتیاط در سفرها و به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت، محافظت و پوشش لوله‌های آب و استفاده از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین‌آلات کشاورزی توصیه کرد.

هشدار به ۴ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری درخصوص کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما و ماندگاری توده هوای سرد از اوایل وقت فردا یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری در جنوب فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و خسارت دیدن محصولات کشاورزی در این مناطق هشدار داد.
این سازمان موارد زیر را به کشاورزان این ۴ استان توصیه کرد:
تسریع در برداشت مرکبات و سیب‌زمینی باقیمانده در استان‌ کرمان و تسریع در برداشت مرکبات استان سیستان و بلوچستان، انجام یخ آب زمستانه جهت از بین بردن کانون‌های زمستان‌گذرانی آفات و بیماری‌ها (در صورت وجود آب کافی)، تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی‌اتیلن و نایلون)، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه‌دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می‌رسد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای