آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16732

آمادگی سوئیس برای گسترش همکاری با ایران

عضو ارشد سفارت سوئیس در ایران با اشاره به آمادگی سوئیس برای همکاری با ایران گفت: ایران می‌تواند روی همکاران سوئیسی خود حساب باز کند

آمادگی سوئیس برای گسترش همکاری با ایران
مزرعه سبز : عضو ارشد سفارت سوئیس در ایران با اشاره به آمادگی سوئیس برای همکاری با ایران گفت: ایران می‌تواند روی همکاران سوئیسی خود حساب باز کند و آماده هستیم در زمینه تحریم‌ها، تغییرات اقلیمی و دیگر چالش‌ها در کنار شما (ایرانیان) باشیم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی (مزرعه سبز) ، کیم سیتسلر در دومین کنفرانس بین‌المللی غلات و دانه‌های روغنی ایران گرین گفت: تنش‌های بین‌المللی مانند تحریم‌ها، تغییرات اقلیمی، جنگ‌هایی مانند جنگ روسیه و اوکراین و دیگر شرایط، چالش‌هایی را برای جوامع انسانی ایجاد کرده است که باید این چالش‌ها را با همکاری همدیگر حل کنیم و پشت‌سر بگذاریم.

ایران می‌تواند روی همکاران سوئیسی خود حساب باز کند

وی با اشاره به آمادگی سوئیس برای همکاری با ایران گفت: ایران می‌تواند روی همکاران سوئیسی خود حساب باز کند و ما آماده هستیم برای همه این موارد و پیدا کردن راه‌حل در کنار شما (ایرانیان) باشیم.
عضو ارشد سفارت سوئیس در ایران با اشاره به همکاری نزدیک دولت سوئیس با ایران گفت: اقتصاد ایران در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌هاست و چالش‌های زیادی را در این زمینه تجربه می‌کند؛ لذا دولت سوئیس سعی کرده یک کانال امن تجاری بین ایران و سوئیس برقرار کند.
سیتسلر گفت: شرکت‌های سوئیسی متخصصان بسیاری را در زمینه غلات به ایران آورده‌اند و در این زمینه با ایرانیان همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه تولید کالا در سوئیس نقش عمده‌ای در اقتصاد دارد، گفت: حمایت دولت سوئیس از فعالان تولید کالا بسیار جدی است؛ زیرا سوئیس کشوری است که منابع زیادی ندارد و حتی به دریا هم راه ندارد و پیشرفت‌های ساختاری سوئیس از دل بحران‌ها به ویژه بحران‌های پس از بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.

حسین کاظمی ـ کارشناس کشاورزی و روزنامه نگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای