آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28343

آمادگی مازندران برای تامین مرکبات ۱۶ استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی استان برای تامین مرکبات ۱۶ استان کشور خبر داد. اخبار سبز کشاورزی؛ حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در

آمادگی مازندران برای تامین مرکبات ۱۶ استان
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی استان برای تامین مرکبات ۱۶ استان کشور خبر داد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه بررسی وضعیت مرکبات استان، گفت: مازندران آمادگی تامین مرکبات ۱۶ استان کشور و تامین و تنظیم بازار شب عید این محصول را دارد.
او با بیان اینکه شرایط باغ های استان بعد از سرمای اخیر مساعد است و آسیبی به مرکبات وارد نشد، افزود: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتن مرکبات در انبارهای فنی استان ذخیره شده است که به تدریج به بازار عرضه می شوند.
عنایتی ادامه داد: ۹۰ درصد مرکبات استان تاکنون برداشت شده است و علاوه بر افزایش تولید، کیفیت کیوی و پرتقال ها هم امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بهتر بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: افزایش تولید مرکبات مستلزم صادرات این محصول بود که با تلاش‌های انجام گرفته زمینه صادرات از مسیرهای جدید نیز فراهم شده است.
عنایتی با پیش بینی جهش صادرات مرکبات نسبت به سال گذشته، گفت: اولین محموله مرکبات و کیوی شناسنامه دار استان از مسیر دریایی به روسیه صادر شده است.
عنایتی گفت: کرایه حمل مرکبات برای صادرات به کشورهای آسیای مرکزی و حاشیه دریای خزر از طریق مسیرهای زمینی و هوایی بالا است به همین دلیل مسیر‌ دریایی صادراتی که هزینه کمتری دارد فعال شده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای