آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29584

قوانین برای ثبت آمار نادرست بازدارنده‌ نیست

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار میهن گفت: آمار و اطلاعات بخش کشاورزی به این دلیل دقیق نیست که قوانین بازدارنده ای برای ثبت آمار نادرست و اشتباه

قوانین برای ثبت آمار نادرست بازدارنده‌ نیست
رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار میهن گفت: آمار و اطلاعات بخش کشاورزی به این دلیل دقیق نیست که قوانین بازدارنده ای برای ثبت آمار نادرست و اشتباه نداریم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از صدا و سیما؛ حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران تخم گذار میهن گفت: اگر تولیدکنندگان یا افراد سودجو آمار و اطلاعات اشتباهی را ثبت و ارائه دهند، قوانین تنبیهی و بازدارنده‌ای برای جلوگیری از این امر نداریم بنابراین نبود قوانین بازدارنده موجب ارائه آمار ناصحیح می‌شود که می‌تواند تولید را با مشکل جدی روبرو کند.

ضرورت برخورد قانونی با افرادی که آمار نادرست ثبت می‌کنند

وی با تاکید بر برخورد قانونی با افرادی که آمار و اطلاعات نادرست ثبت می‌کنند، اضافه کرد: آمار و اطلاعات پایه گذار سیاست‌ها و برنامه ریزی تولیدات بخش کشاورزی و تأمین کننده امنیت غذایی کشور است و این امر می‌تواند در فرایند توسعه بخش کشاورزی و هماهنگی مصرف با تولید نقش بسزایی داشته باشد.
کاشانی اظهار داشت: بازگشت آرامش به تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و بازار نیازمند آمار دقیق و صحیح در بخش کشاورزی است.

بیش از ۹۰ درصد آمار تولید مرغ تخم گذار کشور

کاشانی گفت: در حال حاضر آمار و اطلاعات صنعت طیور به ویژه تولید مرغ و تخم مرغ کشور اعم از مرغ مادر، اجداد، پولت و میزان تولید بیش از ۹۰ درصد صحیح است، زیرا آمار این بخش نسبت به سایر بخش‌های کشاورزی مستندتر و دقیق‌تر است.
وی افزود: انتظار می‌رود دولت برای دریافت آمار و اطلاعات دقیق از سوی ذی نفعان بخش تولید و توزیع حتی برخی مسئولان با تقویت قوانین بازدارنده و برخورد قانونی با افراد متخلف کمتر شاهد ارائه آمار و اطلاعات نادرست باشیم.
بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول تخم مرغ تولید و به بازار داخلی عرضه و در برخی موارد مازاد تولید به کشورهای هدف صادر می‌شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای