آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22431

اجرای عملیات آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار تا پایان برنامه هفتم

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسایش آبی، وزیر جهاد بر اجرای سالانه حداقل ۱۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری

اجرای عملیات آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار تا پایان برنامه هفتم
مدیرکل دفتر سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسایش آبی، وزیر جهاد بر اجرای سالانه حداقل ۱۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید صورت گیرد.
اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ جزی گفت: در زمان وقوع سیل، مسئولان و مقامات دولتی بحث آبخیزداری را مطرح می کنند، اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تا سیل بعدی به فراموشی سپرده می شود.
به گفته او، تا پایان برنامه هفتم قرار است ۹۰ میلیون هکتار کار آبخیزداری و مطالعه انجام دهیم. طرح ها و اطلاعات آماده و به هئیت دولت برای ابلاغ به استان ها ارسال شده است.

۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های کشور دچار فرسایش آبی هستند

جزی می گوید: بنابر آمار ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های کشور دچار فرسایش آبی هستند، هم اکنون ۴۰ میلیون هکتار مطالعه کردیم که در ۲۰ میلیون هکتار اجرا شده، در حدود ۲۰ میلیون آماده اجراست که با احتساب تورم امسال ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل دفتر سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها گفت: از مجموع اعتبارات امسال حدود ۲ درصد تخصیص داده شده است، لذا سازمان برنامه و بودجه باید نگاه ویژه ای به آبخیزداری داشته باشد چرا که اعتبارات آبخیزداری در مقایسه با سایر نقاط رقم چندانی نیست.
بنابر آمار در سیل اخیر حدود ۹ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شد، لذا پیشگیری از سیل در حفظ امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد. همچنین وزیر جهاد تاکید کرد که حداقل سالانه ۱۰ میلیون هکتار اجرای عملیات آبخیزداری صورت گیرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای