آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21085

باغ در دست احداث گیاهشناسی اصفهان در اغما

باغ در دست احداث گیاهشناسی اصفهان در اغما/وای به حال مملکت/کارمندی داشتم که بعدها در یک اداره مهم استانی به عنوان مشاور و مسئول قسمتی از اداره استخدام شد.

باغ در دست احداث گیاهشناسی اصفهان در اغما

وای به حال مملکت

اخبار سبز کشاورزی : کارمندی داشتم که بعدها در یک اداره مهم استانی به عنوان مشاور و مسئول قسمتی از اداره استخدام شد. هر چه به او می‌گفتم شما که عضو سیستم حکومتی هستید و به نیت پاک من و پروژه‌ای که در پیش داریم، آگاهید چرا کمک نمی‌کنید؟ می‌گفت: چنانچه از پروژه شما پشتیبانی کنم می‌گویند: آهان! او حق و حساب گرفته و اگر مخالفت و سنگ‌اندازی کنم می‌گویند آدم خوبی است!
یک روز هم فردی به من گفت در اداره آب بودم بین چند نفر از پرسنل صحبت از شما شد، یک نفر از آنها گفت نمی‌شود با او زیاد مخالفت کرد، زیرا او یک نفر را در استانداری دارد.
زین مسئولان نامتناسب دلم گرفت/ شیرخدا و رستم دستانم آرزوست
برای اولین بار بعد از۱۳سال مبارزه و نامه نوشتن و تظلم‌خواهی کردن یک رئیس اداره از تهران، تلفنی تماس گرفت و گفت شنیده و خوانده ام که شما برنامه احداث باغ گیاه شناسی دارید به چه علت با شما مخالفت کرده اند؟
گفتم بعضی‌ها با پیشرفت مخالفند و می‌گویند این کارها چه ربطی به بخش خصوصی دارد! و بعضی هم می‌گویند پس حق و حساب ما کجاست او وضعیتش خوب است و ۱۵هکتار زمین دارد؛ چرا بگذاریم باغ گیاه شناسی احداث کند و به اموال خود بیفزاید.
به هر که می‌گویم بیاید و شریک شوید تا حرف ما را بشنوند و مجوز پروژه را بدهند می‌گویند این کارها فایده ندارد سرمایه خود را در خرید و فروش املاک و اموال قرار می‌دهیم، امروز خرید می کنیم فردا گرانتر می‌شود بی‌دردسر سود می بریم.
آن شخص محترم که در زمره مسئولین بوده و از لحاظ پاکدامنی و علاقه به مملکت بی‌همتا بود گفت به نماینده این اداره در اصفهان می‌گویم با شما تماس بگیرد و خودمان مجوز این پروژه را به شما می‌دهیم. همان روز نماینده اداره به من تلفن زد و جریان درخواست خود را به ایشان گفتم.
ایشان گفتند می‌توانیم با شما شریک شویم. یک نامه بنویسید و موافقت خود را با شراکت اعلام کنید. فورا نامه را نوشتم و خدمت ایشان فرستادم که به معاون اداره ارجاع داده و گفته بودند شرایط مشارکت را برای من اعلام کنند.
بعد از یک هفته که ایشان به اداره نیامده و یا فرصت نداشت بلاخره بعد از۱۴روز به کارمند من گفته بود این موضوعات را من قبلا هم می‌دانستم و این کار مشکلاتی دارد که قابل حل و فصل نیست خلاصه کلام و نتیجه صحبت او این بود است که به بخش خصوصی چه!؟
بعد به آقای رئیس اداره اصفهان تلفن زدم گفتم شما مرا به یک آدم منفی و مخالف پیشرفت ارجاع فرموده بودید این کار که بدین ترتیب قابل انجام نیست ایشان گفتند می‌ خواستم شما را به سیستم اداری بفرستم که آن سیستم تصمیم بگیرد زیرا اگر خود من موافقت خود را اعلام می کردم و برنامه‌ای پیشنهاد میکردم فورا میگفتند آهان او حق و حساب گرفته! وای بحال مملکت!
اگر کسی دستور اسرائیل را که مخالفت با پیشرفت ایران است انجام دهد و با پیشرفت مخالفت کند آدم خوبی است ولی اگر عشق و علاقه به وطن داشته باشد و در صدد انجام کار مفید و یا پشتیبان کار مفیدی باشد، حق و حساب گرفته و آدم فاسدی است در حالی که میلیاردها دزدی و فساد از اموال ملت زیر سبیلی درمی‌رود ولی خدمت به مملکت خیانت محسوب می‌شود و نظر شخصی در آن اعمال می شود.
امروز دخترم که دکتر روانپزشک است و با یک دکتر جراح استرالیایی که از بسیاری از مسلمانان، مسلمان‌تر است و سه فرزند ایشان به من خبر داد که چون قصد عیادت شما را داشتیم به سفارت درخواست ویزا کردیم و به آسانی بدون ذکر دلیلی درخواست ویزای ما را رد کردند به مسئول ویزای وزارت امور خارجه در ایران زنگ زدم و اطلاع دادم که به چه علت با صدور ویزا برای کسانی که می‌خواهند به ایران بیایند مخالفت می کنید به من گفت چرا می‌خواهند به ایران بیایند گفتم منظورشان عیادت است.
گفت ایران آمدن ندارد شما بروید استرالیا باز هم گفتم وای به‌حال ایران! مرا باش که قصد احداث باغ گیاه شناسی-گردشگری دارم به امید اینکه لااقل سالی یک میلیون نفر برای تماشای آثار باستانی اصفهان به ایران‌ می‌آیند و تعدادی از آنها به باغ گیاه شناسی اینجانب نیز نظر اندازند ولی اگر نظر دولت و سفارتخانه های آنها این باشد که کسی ایران نیاید تا مبادا عقب افتادگی، درماندگی، بیکاری و بی سوادی و بی فرهنگی بسیاری از مردم ایران را مشاهده کند پس کار فرهنگ سازی و اشاعه تمدن و بلوغ فکری در باغبانی و مملکت داری و محیط زیست را چگونه می‌توان توسعه داد.
این فرهنگ و این طرز تصور چگونه رشد کرده چرا فرهیختگان، روزنامه نگاران و به اصطلاح نمایندگان مردم در مجلس خاموش هستند و به این رذالت و طرز فکر تن در می دهند؟ چه باید کرد و چرا لااقل افراد خردمند دور هم جمع نمی شوند و با این طرز تفکر و طرز اداره مملکت مبارزه نمی کنند و چرا راه درست خدمت کردن را به دولت و ملت نشان نمی دهند؟

مهندس بصیری ـ بنیانگذار احداث نخستین باغ گیاه‌شناسی ایران توسط بخش خصوصی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای