آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26802

احضار ۶ وزیر به مجلس

احضار ۶ وزیر به مجلس/ بررسی مشکلات بازنشستگان و تامین و تولید روغن موتور در دستور این هفته کمیسیون‌ها (۳ دی ۱۴۰۱)

احضار ۶ وزیر به مجلس
وزرای نفت، نیرو، جهادکشاورزی، صنعت و معدن، ارشاد و اقتصاد این هفته برای ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی به سوالات نمایندگان این هفته در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی این هفته بررسی طرح‌ها و لوایح و پیگیری سوالات نمایندگان را در دستور کار دارند.

معضلات تامین و تولید روغن موتور در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود

براساس دستور کار این هفته کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای این کمیسیون بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در دستور کار دارند.
معضلات تامین و تولید روغن موتور و علت عدم تولید و عرضه روغن پایه نیز موضوع دیگری است که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز در این هفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شورا‌ها

کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها این هفته بار دیگر بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارد. کلیات این طرح در نشست‌های پیشین مجلس رای نیاورد، اما با درخوست مجدد نمایندگان بار دیگر در دستور کار مجلس قرار گرفت. از این رو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها بررسی و پیشنهادات، معایب و ایرادات مدنظر نمایندگان مطرح و بررسی خواهد شد تا دوباره برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال شود.

عملکرد اعتبارات هزینه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود

براساس دستور کار هفته آینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، روز دوشنبه (۴ دی ماه) اعضای این کمیسیون به استماع گزارش اقدامات و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر و مسئولان ذیربط این وزارتخانه می‌پردازند.
همچنین بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وزیر نفت در کمیسیون اجتماعی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه گزارش اجمالی در خصوص مدیریت تحولات اجتماعی اخیر در فضای دانشگاهی دعوت کرده است.
دعوت از رئیس جمعیت هلال احمر به منظور ارائه گزارش در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی و حقوق و مزایای امدادگران در هلال احمر و دعوت از وزیر نفت، رئیس صندوق بازنشستگی نفت، مدیرعامل فولاد خوزستان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به منظور بررسی مسائل و مشکلات بازنشستگان دیگر دستور کار کمیسیون اجتماعی است.
جلسه کمیته موارد خاص به منظور بررسی طرح اصلاح ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی ایرادات طرح نحوه مدیریت تعارض منافع در دستور کار این هفته کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

افزایش ظرفیت دانشجو در مقاطع مختلف پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این هفته ضمن استماع گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد افزایش ظرفیت دانشجو در مقاطع مختلف پزشکی، بررسی علت پذیرفته نشدن بیمه پایه و عقد قرارداد توسط برخی بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی با سازمان‌های بیمه گر را بررسی می‌کنند. ادامه بررسی پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار این کمیسیون است.
همچنین بررسی عملکرد و برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد با حضور وزیر اقتصاد و دبیر مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی، ادامه بررسی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و حضور وزیر نیرو در کمیسیون انرژی و دعوت از وزیر بهداشت و درمان و وزیر صنعت و معدن توسط کمیسیون کشاورزی به منظور پاسخگویی به سوالات نمایندگان در دستور کار این هفته کمیسیون‌های مجلس است.
بازدید اعضای کمیسیون عمران از تالار معاملات بورس کالای ایرانی، استماع گزارش عملکرد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در کمیسیون فرهنگی و دعوت از وزیر کشاورزی توسط کمیسیون اصل نود مجلس در دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای