آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17664

ارزآوری۳ میلیارد دلاری صادرات میوه در سال گذشته

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار محصول باغات کشور به کشورهای مختلف صادر شد.

ارزآوری۳ میلیارد دلاری صادرات میوه در سال گذشته
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته بیش از سه میلیارد دلار محصول باغات کشور به کشورهای مختلف صادر شد.
اخبار سبز کشاورزی : محمدمهدی برومندی گفت: ایران ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی فراوانی دارد که تولید ۲۴ میلیون تن محصولات باغی از سه میلیون هکتار باغ، نشانه این توانمندی است.
او گفت: درآمد ارزی بالای بخش باغبانی، مزیت ویژه کشاورزی کشور است که باید تلاش کنیم علاوه بر تامین کامل نیاز داخل، سهم بیشتری از بازار کشور‌های دیگر از جمله همسایگان را به دست آوریم.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سه میلیون هکتار باغ کشور حدود یک میلیون هکتار به دلیل سن بالای درختان نیازمند نوسازی است که اصلاح باغات کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی همواره در دستور کار قرار دارد.
برومندی گفت: در دولت سیزدهم توسعه باغات در اراضی شیبدار با استفاده از آب سبز ( آب حاصل از باران) به صورت دیم در نقاط مستعد مورد توجه بیشتر قرار گرفته و توسعه این طرح به عنوان یکی از مسائل مهم بخش باغبانی دنبال می‌شود.

او می گوید: حدود ۲۴ هزار هکتار گلخانه در کشور مشغول فعالیت است و سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات از جمله سبزی و صیفی در آن تولید می‌شود که قرار است این سطح تا افق ۱۴۰۴ به ۴۸ هزار هکتار افزایش یابد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل وجود ظرفیت‌های فراوان در مناطق گوناگون کشور، دیگر بخش مهم و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است.
برومندی گفت: ایران حدود ۳۳ هزار هکتار باغ دارد و ۳۰۰ هزار تن محصولات باغبانی سالانه گلستان علاوه بر تامین نیاز داخلی، راهی بازار کشور‌های دیگر می‌شود.
او گفت: در سفر اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای توسعه باغات در اراضی شیبدار تصویب شد که این طرح تا سه سال آینده باید اجرا شود.
او گفت: علاوه بر پرداخت یارانه برای توسعه باغات، پرداخت تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری برای باغداران در نظر گرفته شده که در قالب اصلاح و نوسازی درحال انجام است.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه باغات اراضی شیبدار به ازای هر هکتار حدود ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به باغداران پرداخت می‌شود تا بتوانند اراضی شیبدار مستعد و مستثنیات را به باغ تبدیل کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای