آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22740

استمرار بحران آبی در بیشتر مناطق کشور

رئیس مرکز خشکسالی گفت: آب پشت سد‌ها به خاطر محدودیت منابع آبی کفاف آبیاری بخش کشاورزی را نمی‌دهد.

استمرار بحران آبی در بیشتر مناطق کشور
رئیس مرکز خشکسالی گفت: آب پشت سد‌ها به خاطر محدودیت منابع آبی کفاف آبیاری بخش کشاورزی را نمی‌دهد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احد وظیفه گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارندگی فصل پاییز نسبت به نرمال ضعیف‌تر است، کمااینکه با گذشت چند روز از سال آبی جدید، بارندگی چندانی نداریم.
به گفته او، با توجه به آنکه بارندگی ۲ سال گذشته کمتر از نرمال بوده است، طی فصل تابستان در خیلی از مناطق تنش آبی داشتیم که با ورود به پاییز هم این موضوع ادامه دارد.
وظیفه می‌گوید: هم اکنون برای آغاز کشت دیم پاییزه زود است، بنابراین کشاورزان باید منتظر شروع اولین بارش موثر باشند تا تولیدکنندگان اقدام به کشت کنند.

کشاورزان دچار محدودیت آبی می‌ شوند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: در برخی مناطق کشاورزان مشغول کشت آبی هستند، لذا احتمال می‌رود که آب پشت سد‌ها کفاف آبیاری کشاورزی را ندهد، همچنان کشاورزان در خیلی از مناطق دچار محدودیت آبی شوند.
آمار‌ها حاکی از آن است که مجموع بارش‌های سال زراعی گذشته ۱۸۰ میلی متر بود که این امر نسبت به متوسط سال آبی ۲۴ درصد کمتر است.
بنابر اعلام مرکز خشکسالی کشاورزی، بارش‌ها در سه ماهه پاییز کمتر از نرمال و به احتمال قوی دما بالاتر از نرمال خواهد بود که با وجود کم بارشی ۲ سال قبل، خشکسالی هواشناسی و کشاورزی استمرار دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای