آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21935

افزایش تقاضا تخم مرغ را گران کرد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هنوز قیمت این کالا به نرخ منطقی و واقعی خود نرسیده است. به گزارش

افزایش تقاضا تخم مرغ را گران کرد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هنوز قیمت این کالا به نرخ منطقی و واقعی خود نرسیده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، ناصر نبی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان گفت: این قیمت‌ها طبیعی است و گران نیست چرا که خود دولت قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را در خرده فروشی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که با این حساب قیمت هر شانه دو کیلویی تخم مرغ ۸۰ هزار تومان می‌شود.
وی توضیح داد که علاوه بر هزینه بار، شکستگی و موارد دیگر نیز وجود دارد ضمن اینکه باید خرده فروش مقداری هم سود کند.
این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه هوا به تدریج رو به خنکی است و به همین دلیل با افزایش تقاضا برای تخم مرغ مواجه هستیم، گفت: از طرفی قیمت مرغ نیز به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته و هر زمان که قیمت مرغ و گوشت افزایش می‌یابد، فشار روی تخم مرغ بالا می‌رود.
نبی پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۳۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: هنوز قیمت تخم مرغ با نرخی که دولت برای آن اعلام کرده (۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان) ۵۰۰ تومان فاصله دارد.
به گفته وی، قرار است دولت در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ برای تخم مرغ قیمت جدید تعیین کند.
نبی پور ادامه داد: در واقع مسئولان در تیرماه از تولیدکنندگان خواستند که دو ماه صبر کنند و بعد از آن درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری شود چرا که مرغداران در زیان شدید بودند و دولت قول داده این زیان را هم جبران کند.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ هم اکنون بالای ۴۸ هزار تومان است، افزود: قیمت نهاده‌های دامی ۶۰۰ درصد افزایش یافته و ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه تمام شده تولید دام، طیور و آبزیان مربوط به هزینه خوراک آنهاست.
این فعال صنفی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ نیز اضافه کرد: صادرات کم و بیش به افغانستان انجام می‌شود اما مقدار آن زیاد نیست.
وی گفت: افغانستان به دنبال تخم مرغ ریز است اما تخم مرغ‌های تولیدی در ایران عمدتاً درشت هستند./مهر
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای