آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24953

افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ

برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن برسد.

افزایش ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان معادل شانه ای ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به عدم تحقق وعده های مسئولان، قیمت هر کیلو تخم مرغ با نرخ واقعی ۸ تا ۹ هزار تومان اختلاف دارد. لذا وظیفه دولت است که به تعدیل قیمت در بازار کمک کند تا تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج نشوند.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال تولید به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن برسد که در صورت تحقق حداقل ۱۰۰ هزارتن نسبت به سال قبل افزایش تولید خواهیم داشت. براین اساس مازاد تخم مرغ تا شب عید به ۶۰ هزارتن می رسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران می گوید: با توجه به مازاد تولید و افزایش هزینه ها، مرغداران از ۲۱ اردبیهشت تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان متضرر شدند.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار از ابتدای سال ۱۶ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و هم اکنون هفته ای ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن تخم مرغ صادر می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای