آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29836

افزایش ۱.۷میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال ۱۴۰۱

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱.۷ میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال جاری با وجود شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی خبر داد و گفت: امسال در مجموع

افزایش ۱.۷میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال ۱۴۰۱

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱.۷ میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال جاری با وجود شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۲۵.۷ میلیون تن تولیدات باغی داشته‌ایم.

اخبار سبز کشاورزی ؛ معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱.۷ میلیون تنی تولید محصولات باغبانی در سال جاری با وجود شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۲۵.۷ میلیون تن تولیدات باغی داشته‌ایم.

محمد مهدی برومندی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ، امروز پنجشنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور نمایشگاهی از میوه، سبزی و صیفی برگزار شده است، افزود: آغاز خوبی است و استان‌های مختلف در این نمایشگاه حاضر هستند.

ایران در تامین امنیت غذایی موفق بوده

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ایران در تامین امنیت غذایی موفق بوده، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امنیت غذایی با توجه به شرایط اقلیمی و جنگ اقتصادی علاوه بر تامین نیاز داخل و درآمد ارزی ۶ میلیارد دلاری توسط کشاورزان ایجاد شده است.

برومندی تصریح کرد: مشخصا در حوزه باغبانی، میوه، سبزی و صیفی در سال جاری ۱.۷ میلیون تن تولید افزایش پیدا کرد که این افزایش تولید با وجود سرمازدگی و سیل به ویژه در استان های جنوبی محقق شد.

تولید ۲۵.۷ میلیون تن محصولات باغی در کشور طی سال ۱۴۰۱

وی با اشاره به تولید ۲۵.۷ میلیون تن محصولات باغی در کشور طی سال ۱۴۰۱، گفت: ۵۰ درصد ارزش اقتصادی صادرات کشاورزی مربوط به محصولات باغبانی است.

به گفته معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در محصولات کشاورزی،به جز چند میوه گرمسیری تولید مازاد مصرف داریم‌ و صادرات به عنوان کار مهم با نگاه دانش محور در دستور کار است.

وی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، افزود: تجاری سازی تولید از برنامه‌های تحولی وزارتخانه است تا در مراحل تولید به سلامت محصول توجه شده و پسماند نداشته باشد.

صادرات محصولات کشاورزی به ۲۰۰ کشور جهان

برومندی از صادرات محصولات کشاورزی به ۲۰۰ کشور جهان خبر داد و گفت: بر اساس سند تحول دولت و تاکید مجلس، تولیدات کشاورزی و باغبانی ایران حتما باید گواهی سلامت داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تولیدات گلخانه ای طی۲ سال واحد کنترل کیفی راه اندازی کردیم و سازمان غذا و دارو بر روند تولید نظارت دارد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید سالم اصل مهم است، افزود: در بازاریابی و بسته بندی گام‌های بلندی بر خواهیم داشت.

وی به حضور کشورهای مختلف در این نمایشگاه شامل روسیه، بلاروس، افغانستان، عراق و … اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی است که دستاوردها و تولیدات کشور را به نمایش گذاشته و همه افراد داخلی و خارجی می توانند از نمایشگاه بازدید کنند و با مزایای تولیدات و ارزش بالای محصولات ایرانی آشنا شوند. این اقدامات به روند صادرات و شکل گیری مطلوب صادرات کمک خواهد کرد.

نخستین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران از امروز چهارم تا هفتم اسفند به مدت چهار روز در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر دایر است و بازدید برای عموم آزاد است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای