آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25636

افزایش ۵۸ درصدی خرید گندم پس از واقعی‌سازی قیمت

هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به خرید ۷میلیون و ۵۰۰هزار تن گندم از کشاورزان گفت: در حقیقت واقعی شدن قیمت گندم امسال موجب افزایش حدودا ۵۸درصدی

افزایش ۵۸ درصدی خرید گندم پس از واقعی‌سازی قیمت
هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به خرید ۷میلیون و ۵۰۰هزار تن گندم از کشاورزان گفت: در حقیقت واقعی شدن قیمت گندم امسال موجب افزایش حدودا ۵۸درصدی خرید این محصول توسط دولت شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ بحث تولید محصولات کشاورزی استراتژیک همچون گندم، دانه های روغنی، برنج و غیره همواره با حساسیت های بالایی همراه است و به همین دلیل ضمن تاکید بر اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید و پیش رو، همه ساله شاهد هستیم که بر خرید تضمینی چنین محصولات استراتژیکی بسیار تاکید می شود.
با این تفاسیر علیرغم سال زراعی گذشته که به دلیل متناسب نبودن نرخ خرید تضمینی با هزینه های تولید، کشاورزان چندان تمایل به تحویل گندم های خود به سیلوی دولتی نداشتند، امسال شاهد بودیم گندمکاران بخش قابل توجهی از تولید خود را به بخش دولتی تحویل دادند که به گفته عطا هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران تعیین قیمت مناسب برای خرید تضمینی این محصول در رقم خوردن این نتیجه بسیار موثر بوده است.

۷میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران کشور خریداری شد

هاشمی در خصوص مقادیر نهایی گندم خریداری شده توسط دولت از گندمکاران گفت: امسال حدود ۷میلیون و ۵۰۰هزار تن خرید داشتیم.
وی افزود: البته تولید بیش از این مقدار بوده است اما همانطور که می دانید مقداری از گندم تولیدی هر ساله برای مصرف خودمعیشتی، بذر و خودمصرفی صرف می شود و در برخی مواقع بخش خصوصی نیز خریدار بخشی از این گندم موجود نزد کشاورزان است.
هاشمی افزود: با این وجود در مجموع خرید دولتی که با توجه به قیمت خوبی که امسال برای گندم در نظر گفته شد بالا رفت و خوشبختانه ما به عدد ۷ونیم میلیون تن رسیدیم که نسبت به سال گذشته حدود ۵۸درصد افزایش خرید داشتیم.

واقعی کردن قیمت گندم افزایش ۵۸درصدی خرید را رقم زد

وی خاطر نشان کرد: این افزایش ۵۸ درصدی که امسال در خرید گندم صورت گفت عمدتا ناشی از واقعی کردن قیمت خرید گندم است که توسط شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی اتخاذ شد.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در خصوص پیش بینی تولید در سال زراعی پیش رو نیز اظهار داشت: اگر شرایط آب و هوایی مطلوب باشد می توانیم همین رقم ها را در سالهای آینده داشته باشیم.
هاشمی در پایان گفت: در واقع با توجه به اینکه امسال در بخش گندم سال خوبی بود و در تولید و در خرید دولتی هر دو افزایش داشتیم، می توان امیدوار بود که اگر در سال زراعی پیش رو نیز شرایط مهیا باشد، این افزایش تولید و خرید باز هم تکرار شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای