آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24972

افزایش 6 برابری قیمت نهاده‌های دامی

افزایش 6 برابری قیمت نهاده‌های دامی/نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: نهاده‌های دامی ۵ تا ۶ برابر گران شده اند و این موضوع دامداران را گرفتار کرده است.

افزایش 6 برابری قیمت نهاده‌های دامی

دامدارای کشور در حال نابودی

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: دامداری در حال نابودی است، نهاده‌های دامی ۵ تا ۶ برابر گران شده اند و این موضوع دامداران را گرفتار کرده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ، کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: دامداران و کشاورزان سرمایه‌های کشور در تأمین امنیت غذایی هستند و در اشتغال نقش بسزایی دارند اما دامداری در حال نابودی است و کشاورزان مشکلات بسیاری دارند.
وی تاکید کرد: ناتوانی دولت برای تهیه سبد کود و کمبود و گرانی بیش از حد کودهای کشاورزی موضوعی است که قابل تذکر است. همچنین الگوی کشت با تأخیر ۵۰ روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. از طرف دیگر کشاورزی قراردادی انجام نشده و حمایت‌های لازم از کشاورزان صورت نگرفته است.
سرمدی واله با بیان اینکه دامداری در حال نابودی است، اظهار داشت: نهاده‌های دامی افزایش قیمت داشته اند، گرفتاری دامداران ممکن است سبب آن شود که سال آینده برای تهیه دام‌های سبک و سنگین دچار مشکلات جدی شویم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای