آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26366

اقتدار غذایی جزو برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی

اقتدار غذایی جزو برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی/ تصویب افزایش فوق‌العاده حقوق و دستمزد ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

اقتدار غذایی جزو برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی

افزایش فوق‌العاده حقوق و دستمزد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

دکتر هوشنگ محمدی، چهره‌ای نام آشنا در مدیریت ملی کشور است که در مردادماه 1401 سمت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی را پذیرفت و از نخستین روز صدور حکم به ساماندهی و برنامه‌ریزی برای توسعه منابع و ارتقای امنیت غذایی پرداخت.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمدی پیش از این در سمت‌هایی چون مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی ، مدیرکل حوزه استانداری اردبیل، فرماندار شهرستان خلخال، مدیرکل توسعه و بهره‌وری صندوق‌های توسعه کشاورزی، مسئول دایره حقوقی شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه کشاورزی به فعالیت مشغول بود.

بیشتر بخوانید: امنیت غذایی کشور در دست ۴.۵ میلیون کشاور ز

باید برنامه اقتدار غذایی در ذهن برنامه‌ریزان نهادینه شود

وی گردهمایی روسای گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در ستاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت و ضرورت بخش کشاورزی در دولت سیزدهم و برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: باید برنامه اقتدار غذایی در ذهن برنامه‌ریزان نهادینه شود چرا که این مهم به امنیت پایدار کشور کمک می‌کند.

محمدی افزود: در دنیا هر کشور دارای اقتدار نظامی، اقتدار غذایی و اقتدار تکنولوژی باشد امنیت پایدار دارد.

بخش عمده مدیریت تولید در دست تولیدکنندگان است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 64‌ هزار نفر در عرصه‌های مختلف اعم از ستاد، صف و حوزه تحقیقات در بخش کشاورزی فعال هستند، گفت: بخش عمده مدیریت تولید در دست تولید کنندگان است و 4.5 میلیون نفر کشاورز در این حوزه فعالیت مستقیم دارند.

وظیفه ما ارتقای جایگاه تولیدکنندگان است

وی با تاکید بر اینکه همه ما در خدمت تولید هستیم، تصریح کرد: وظیفه ما ارتقاء جایگاه تولیدکنندگان است و صلابت معاونت‌ها و سازمان ها ،در نگاه به مقوله حفظ صلابت تولیدکنندگان و ارتقاء آن است.

به گفته محمدی، ارتقای تولید یعنی در دسترس بودن، ارزان بودن و سالم بودن غذا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتدار غذایی؛ امنیت غذایی، ارزآوری، اشتغال، تولید ثروت و سرمایه‌گذاری را در بر دارد، تصریح کرد: اقتدار غذایی جزو برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی است.

اهمیت دانش‌بنیان کردن حوزه کشاورزی

وی با تاکید بر دانش بنیان کردن حوزه کشاورزی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری، گفت: سیاست دولت سیزدهم و وزیر جهاد کشاورزی با دانش بنیان نمودن تولید برای رسیدن به اقتدار غذایی است.

محمدی یادآور شد: ساختار سازمان‌ها باید با توجه به تولید محصول عمده درون استان رقم بخورد و نگاه باید ساختاری و فرایندی باشد تا این مهم تقویت شود.

وی گفت:‌ در استان‌ها باید همزمان با تحول برنامه‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم به ساختار اداری نیز توجه شود.

محمدی بر تربیت مدیران آینده متعهد و متخصص تاکید و اعلام کرد که‌ از سال آینده بر شروع این‌مهم اهتمام بیشتری خواهد شد.

تصویب افزایش فوق‌العاده حقوق و دستمزد ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی‌ از مصوبه‌ افزایش فوق العاده ویژه به 35 درصد در مشاغل عمومی و تخصصی و ۵۰ درصدی مشاغل اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی در همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ خبر داد و گفت:‌ این افزایش در شورای حقوق و دستمزد تصویب شده است.

گفتنی است؛ گردهمایی روسای گروه نوسازی و تحول اداری سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در ستاد وزارت جهاد کشاورزی با حضور هوشنگ محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نصیری مشاور وزیر و رئیس سازمان حراست، پژمان فتح‌اللهی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و جمعی از مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای