آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27848

امکان تولید محصولاتِ سلامت‌محور

امکان تولید محصولاتِ سلامت‌محور /هوشمند قشقایی-مدیرعامل شرکت هوشمند اندیشان بهمن سبز

امکان تولید محصولاتِ سلامت‌محور
اخبار سبز کشاورزی ؛ با توجه به برپایی نهمین دوره نمایشگاه جامع بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی(اگروپارس) به همت انجمن‌های صنایع تولیدکنندگان سموم و کودهای شیمیایی و با توجه به حضور چشمگیر تولیدکنندگان و فعالان این صنعت، در خصوص ظرفیت‌های تولید کود و سم، استفاده از ظرفیت‌های خاص، موانع، چالش‌ها و مشکلات و… با طرح چند سوال دیدگاه برخی از مدیران عامل و فعالان این حوزه را جویا شده‌ایم که به منظور رعایت اختصار برای مشاهده سوالات ( اینجا ) را کلیک کنید.
هوشمند قشقایی- مدیرعامل شرکت هوشمند اندیشان بهمن سبز
1- با توجه به نظارت شدید و دقیق و آنالیز محصولات تولید شده و عناصر سنگین غیرمجاز در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، تولیدکننده نهاده‌ها‌ی کشاورزی ملزم، به تولید با کیفیت است و اگر کیفیت محصولات تولیدی یک کارخانه ضعیف باشد قطعا در بازار رقابت ماندگار نخواهد بود.
ما در ایران محصولات را بر مبنای پتانسیل خاک و آب کشورمان تولید می‌کنیم و به همین دلیل برخی از کشاورزان نتایج قابل قبول‌تری می‌گیرند.
از طرفی، کشور ما در چندین سال گذشته، ممنوعیت واردات محصولاتی نظیر کود داشته ‌است. چطور می‌شود که محصولات بی‌کیفیت را در ایران و بدون نظارت بسته‌بندی می‌کنند و به راحتی در بازار به اسم محصول امریکایی به‌فروش می‌رسانند؟ این ظلم در حق تولیدکننده و تمام نیروها و پرسنل کشور عزیزمان ایران است.
ما در ایران متخصص، پژوهشگر و تولید دانش بنیان داریم و می‌توانیم محصولات سلامت محور تولید کرده و نیروهای ایرانی بیشتری را شاغل کنیم و حتی به صادرات غیرنفتی دست پیدا کنیم که در شرایط کنونی و در اقتصاد کلی کشور، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
3- امروزه کشور ما به صادرات غیرنفتی نیاز دارد و بزرگ‌ترین صنعت دنیا، بخش کشاورزی است؛ اگر تسهیلات خوب در اختیار تولیدکنندگان نهاده‌های کشاورزی قرار گیرد و جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود و با شرکت‌هایی که یک پارت نهاده وارد کرده و با همان شماره ثبت کودی و کپی از بسته‌بندی‌های آنها، در ایران به طور غیرمجاز، محصولاتی تولید و به اسم کالاهای آمریکایی و اروپایی به‌فروش می‌رسانند، برخورد قانونی شود می‌توانیم در کشورمان اشتغال‌زایی و کارآفرینی کنیم و حتی نهاده‌های با کیفیت ایرانی را به کشورهای همسایه صادر کرده و ارزآوری داشته باشیم.
9- ظرفیت خوبی در این صنعت وجود دارد، اگر منابع اولیه به خوبی میان تولیدکنندگان کود توزیع گردد و فقط طیف خاصی از این منابع و وام‌های کلان بهره‌ نبرند قطعا شرکت‌های جوان با توجه به انگیزه و پتانسیل‌هایی که دارند می‌توانند گام خوبی در ثبات قیمت تمام شده‌ی نهاده برای کشاورز بردارند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ - دی ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای