آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33753

انتقال آب از خزر فعلا منتفی است

انتقال آب از خزر فعلا منتفی است/ ۴.۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین از دریای عمان وارد کشور می‌شود سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه پروژه انتقال آب

انتقال آب از خزر فعلا منتفی است

۴.۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین از دریای عمان وارد کشور می‌شود

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریای خزر در دستور کار نیست، گفت: ۴.۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین از دریای عمان وارد پهنه سرزمینی خواهد شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا؛ فیروز قاسم‌زاده درباره آخرین وضعیت انتقال آب از خزر اظهار داشت: فعلا این پروژه انتقال خزر فعلا در دستور کار نیست و منتفی شده است.
وی درباره انتقال آب از دریای عمان گفت: در خطوط انتقال آب از دریای عمان و شیرین‌سازی طرح‌های مختلفی در حال اجرا و در دست مطالعه است. در حال حاضر ۵ خط به طور ویژه دنبال می‌شود که ۳ خط در سال گذشته کلنگ‌زنی شد و ۲ طرح به بهره‌برداری رسید.
سخنگوی صنعت آب در ادامه تصریح کرد: اکنون خط یزد کلنگ‌زنی شده، خط اصفهان و خط کریدور شرق نیز در حال اجرا و از طریق سرمایه‌گذار دنبال می‌شوند.
وی تاکید کرد: بنا داریم تا انتهای دولت دستاورد خوبی را در حوزه انتقال و شیرین‌سازی آب دریا داشته باشیم و اعتقاد ما این است که این آب می‌تواند به نفع کشور باشد زیرا هر میزان آب که شیرین‌سازی شده و برای مصرف هدایت شود به نفع کشور است.
قاسم‌زاده بیان داشت: مطالعه ما در اولین خروجی این است که ۴.۲ میلیارد متر مکعب آب شیرین از دریای عمان داخل پهنه سرزمینی استفاده شود، البته این میزان حدود یک‌سوم از مقدار آبی است که از دریا برداشت می‌کنیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای