آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28284

اولین شرکت بورسی تولید کننده نهاده‌های کشاورزی

سهام شرکت «ملی شیمی کشاورز» یکی از شرکت‌های صاحب نام در عرصه تولید و بازرگانی نهاده‌های کشاورزی از قبیل سم، کود و بذر در بورس عرضه می‌شود.

اولین شرکت بورسی تولید کننده نهاده‌های کشاورزی

اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | «شرکت ملی شیمی کشاورز»، اولین شرکت تولید کننده نهاده های کشاورزی است که پس از چند سال مدیریت کارآمد و دستیابی به شرایط انضباط مالی و ساختاری مناسب، سهام آن در بورس عرضه می‌شود و این موضوع می‌تواند فتح بابی برای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه باشد تا با متناسب‌سازی ساختارهای خود، شرایط حضور در بورس را پیدا کرده و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مجتبی موسویان، رئیس هیات مدیره شرکت «ملی شیمی کشاورز» در گفت وگو با خبرنگار ما توضیح داد: شرکت ملی شیمی کشاورز به‌عنوان یکی از شرکت‌های اثرگذار تولیدکننده نهاده‌های کشاورزی، جایگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد و با اصلاحاتی که در شرکت انجام شده و داشتن تیم مدیریتی قوی، نیروهای انسانی مجرب و سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته، از نظر مقبولیت محصولات و سهم بازار و همچنین نشان تجاری شرکت، جایگاه بسیار خوبی را کسب کرده است.

اولین شرکت بورسی تولید کننده نهاده‌های کشاورزی

وی افزود: این‌گونه شرکت‌ها برای توسعه بیشتر فعالیت‌هایشان باید شرایط تامین مالی مناسبی داشته باشند و بازار بورس یکی از نهادهای موثر در این زمینه است.

مراحل مقدماتی ورود به بورس

موسویان گفت: شرکت «ملی شیمی کشاورز» مراحل مقدماتی ورود به بازار بورس را طی دو سال گذشته پشت ‌سر گذاشته و مجوز پذیرش در بورس را اخذ کرده و ارزش‌گذاری نیز انجام شده است. این شرکت در مسیر عرضه سهام در بازار بورس قرار گرفته و امیدواریم که ظرف یک ماه آینده سهام شرکت در بورس عرضه شود. در مرحله اول قرار است 15درصد سهام این شرکت عرضه شود که منابع کسب شده از این طریق، برای توسعه شرکت هزینه خواهد شد.

وی توضیح داد: در بین شرکت‌های تولیدکننده نهاده کود، سم و… در گذشته فقط یک شرکت به بورس راه پیدا کرده که آن هم موفق نبوده و بعد از گذشت چند سال، شرکت ملی شیمی کشاورز تنها شرکت تولیدکننده سم و کود است که سهام آن در بورس عرضه می‌شود.

اولین شرکت بورسی تولید کننده نهاده‌های کشاورزی

موسویان افزود: ورود به بورس ضمن ایجاد شفاف‌سازی در شرکت، به تامین مالی آن نیز کمک خواهد کرد. این موضوع از طریق سبک مدیریت شرکت به روش متناسب‌سازی و دسترسی به منابع مالی از محل افزایش سرمایه سهام به دست خواهد آمد و منابع جهت توسعه شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

توجه به کیفیت و سلامت‌محوری محصولات

رئیس هیات مدیره ملی شیمی کشاورز درمورد تولید محصولات کم‌خطر و بی‌خطر در این شرکت نیز گفت: چنین موضوعی جزو اهداف اصلی ملی شیمی کشاورز است و با شعار رعایت کیفیت، به مسئله امنیت غذایی و سلامت محوری توجه ویژه دارد. شرکت‌هایی مانند «ملی شیمی کشاورز» در توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی تاثیرگذاری زیادی دارند و لازم است که مورد حمایت قرار گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای