آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30989

ایتالیایی‌ها مجسمه فردوسی را ترمیم می‌کنند

مجسمه فردوسی ساخته ماندگار ابوالحسن صدیقی که در جریان ترمیم غیراصولی به دو رنگ درآمده، قرار است در سال آینده توسط ایتالیایی‌ها ترمیم شود

ایتالیایی‌ها مجسمه فردوسی را ترمیم می‌کنند
مجسمه فردوسی ساخته ماندگار ابوالحسن صدیقی که در جریان ترمیم غیراصولی به دو رنگ درآمده، قرار است در سال آینده توسط ایتالیایی‌ها ترمیم شود
اخبار سبز کشاورزی ؛ مجسمه فردوسی ساخته ماندگار ابوالحسن صدیقی که در جریان ترمیم غیراصولی به دو رنگ درآمده، قرار است در سال آینده توسط ایتالیایی‌ها ترمیم شود. اکنون بعد از گذشت سه‌ ماه از خبر دو رنگ شدن مجسمه فردوسی و هشدارهای کارشناسان، مجسمه فردوسی همچنان در همان شرایط است.
با این حال مجید قادری، معاون فرهنگی هنری سازمان زیباسازی تهران به ایسنا گفته که مجسمه در سال ۱۴۰۲ توسط ایتالیایی‌ها ترمیم خواهد شد. به گفته او، در سازمان زیباسازی واقعا پیگیر وضعیت مجسمه فردوسی هستیم و انشاءالله در سال آینده قرار است با توجه به رایزنی‌هایی که با شرکتی در کشور ایتالیا داشته‌ایم، این اثر را با حضور کارشناسان این شرکت ترمیم خواهیم کرد.
قادری درباره علت تاخیر در ترمیم مجسمه میدان فردوسی بیان می‌کند: رایزنی‌ها برای ترمیم مجسمه از شهریور آغاز شده بود ولی با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داد، مجبور به تعویق این فرایند شدیم.
او ادامه می‌دهد: برای ترمیم اثر از اساتیدی مانند ایرج محمدی و طاهر شیخ الحکمایی دعوت کردیم که چند جلسه کارشناسی برای ترمیم آن برگزار و در راستای آن با پنج موسسه خارج از کشور و داخلی صحبت شد و در نهایت به این موسسه ایتالیایی رسیدیم که نمونه‌های موفق مرمت را در دنیا داشته است.
همچنین از قادری در پاسخ به سوالی درباره مرمت شیرهای میدان حر می‌گوید: ترمیم این مجسمه‌ها در حال بررسی است که مجددا شیرها را با فایبرگلاس بسازند. طرح اسکن سه بعدی اثرها انجام شده که می‌توان پروژه را سال آینده به انجام رساند ولی برنامه قطعی برای آن نداریم.
قادری همچنین درباره راه‌اندازی موزه مجسمه این نوید را می‌دهد که «پیگیر این هستیم که سال آینده موزه مجسمه را راه بیندازیم و آثار اصلی هنرمندان شاخص را در کنار هم جمع کنیم، همانند همان کاری که در دنیا انجام می‌شود تا نگهداری مرمت و نظارت بر این آثار دقیق‌تر شود.»

منبع پیام ما

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای