آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16259

ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۳۸۰ هزار تن کیوی در کشور گفت: ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان محسوب می‌شود

ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان

تمرکز بر توسعه صنعت چای در گیلان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۳۸۰ هزار تن کیوی در کشور گفت: ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان محسوب می‌شود که از این میزان یک درصد در استان گیلان و مابقی در استان‌های گیلان و مازندران تولید می‌شوند.
به گزارش مزرعه سبز ، محمد مهدی برومندی ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به اینکه از سال گذشته بر توسعه صنعت چای در گیلان متمرکز شده ایم، گفت: بهزراعی و احیای باغات در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان گیلان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی استان گیلان در حوزه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

تولید ۳۸۰ هزار تن کیوی در کشور

وی با بیان اینکه تولید ۳۸۰ هزار تن کیوی در کشور، گفت: ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان محسوب می‌شود که از این میزان یک درصد در استان گیلان و مابقی در استان‌های گیلان و مازندران تولید می‌شوند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۶ هزار تن کیوی به کشورهای مقصد صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت چای در استان گیلان به عنوان قطب تولید چای، تصریح کرد: از سال گذشته تمرکز وزارتخانه برای تولید چای بر استان گیلان بوده است.

اختصاص یک میلیارد تومان یارانه به نهال چای

برومندی با اشاره به اینکه برای نخستین بار به نهال چای یارانه اختصاص یافته است، افزود: امسال یک میلیارد تومان یارانه به نهال چای اختصاص یافته که باید بهره گیری از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد.
وی در ادامه به سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان گیلان و مصوبات و اعتبارات خوب پیش بینی شده برای بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: به مصوبات سفر به‌زراعی و احیای باغات چای و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار که توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، از تأکیدات دولت مردمی سیزدهم است.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت شهرک‌های گلخانه‌ای گیلان در شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر، انزلی، شفت و سیاهکل، ادامه داد: این شهرک‌ها دارای توان تولیدی بالایی بوده و می‌توانند به قطب درآمدی گیلان تبدیل شوند./مهر
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای