آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32834

بازارگرایی مبتذل در اقتصاد فروپاشیده ایران

جمعیت فقیر ایران در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ دو برابر شده است فرشاد مؤمنی که از او در ایران به‌عنوان کارشناس اقتصادی یاد می‌شود اعلام کرد: «جمعیت فقیر ایران طی

بازارگرایی مبتذل در اقتصاد فروپاشیده ایران

جمعیت فقیر ایران در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ دو برابر شده است

فرشاد مؤمنی که از او در ایران به‌عنوان کارشناس اقتصادی یاد می‌شود اعلام کرد: «جمعیت فقیر ایران طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ دو برابر شده است».
اخبار سبز کشاورزی ؛ مؤمنی گفت: «نزدیک به ۸۵ درصد کل درآمدهای ارزی این کشور در ۱۰۰ سال گذشته، در ۳۰ سال اخیر حاصل شده ولی ما در هیچ دوره‌ای مانند این ۳۰ سال به این ابعاد، گسیختگی و آشفتگی در برنامه‌ریزی نداشته‌ایم.»
به‌گفته فرشاد مؤمنی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ایران «در عرض کمتر از سه سال ۸۰ رتبه سقوط به سمت فاسدترین کشورهای دنیا» داشت.
او دولت ابراهیم رئیسی را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این دولت اسم خودش را گذاشته دولت محرومان. شعار سال هم کنترل تورم و رشد تولید است؛ ولی در همین یک ماه ببینید چه تحولاتی در قیمت آب، برق، بلیت هواپیما، ارز، تعرفه گاز، خدمت خودرو و از این قبیل اتفاق افتاده است. سند قانون بودجه ۱۴۰۲ را نگاه کنید، آن چیزی که در آن مشاهده می‌شود، اهتمام به افزایش قیمت‌های کلیدی، افزایش قیمت کالاها و خدمات عرضه‌شده از سوی دولت و شدت بخشی به افزایش هزینه‌های تولید و هزینه‌های زندگی مردم است».
او دلیل مشکلات کنونی اقتصاد کشور را «بازارگرایی مبتذل» نامید که به‌گفته او نقش «فاجعه‌ساز» بر نظام اقتصادی ایران داشته است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای