آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15957

بازار برنج رها شده

دبیر انجمن برنج کشور گفت: سازمان‌های نظارتی مطلقا در بازار برنج حضور ندارند.سازمان‌های نظارتی بپرسند چرا برنج با این قیمت عرضه می‌شود

بازار برنج رها شده
مزرعه سبز : دبیر انجمن برنج کشور گفت: سازمان‌های نظارتی مطلقا در بازار برنج حضور ندارند.
علیزاده شایق گفت: برنج برخلاف محصولات گلخانه‌ای یا مرغ و گوشت که در همه فصول سال تولید می‌شوند محدودیت زمانی در کاشت و برداشت دارد به همین دلیل بعد از مهرماه که برنج‌ها برداشت می‌شوند دیگر نباید هیچ هزینه‌ای به قیمت برنج اضافه شود.
او می‌گوید: هر کیلوگرم برنج خوش عطر و طعم شمال در مهرماه پارسال ۳۵ هزار تومان بود و قاعدتا چون پس از این تاریخ هیچ هزینه تولیدی روی برنج متحمل نشده است پس قیمت‌ها نیز نباید تا این مقدار افزایش می‌یافت.

سازمان‌های نظارتی بپرسند چرا برنج با این قیمت عرضه می‌شود

به گفته دبیر انجمن برنج کشور سازمان‌های نظارتی چند سالی است مطلقا در بازار برنج حضور ندارند و هرگز نشنیده اید که سازمان‌های نظارتی بپرسند چرا برنج با این قیمت عرضه می‌شود و این سوال را نیز من بار‌ها پرسیدم.
علیزاده شایق گفت: نهاد‌های نظارتی اگر از شروع فصل کشت تا زمان عرضه برنج بازار را کنترل می‌کردند بازار برنج دچار نابسامانی نمی‌شد.
فصل کاشت برنج از اوایل فرودین ماه شروع می‌شود و تا اواسط تابستان ادامه دارد و قیمت این محصول نیز در این بازه زمانی در مازندران بین ۲۸ تا ۳۵ هزار تومان بود اما با شروع فصل پاییز و خارج شدن برنج‌ها از دست کشاورزان قیمت برنج به یکباره سیر صعودی کرد و به ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسید.
دبیر انجمن برنج کشور گفت: زمانی متوسط واحد بهره برداری شالیزار‌ها در مازندران دو هکتار بود و کشاورز شالی را به صورت حق العمل کاری به شالیکوبی داران می‌داد تا آن را بفروشد اما اکنون این میزان ۶ هزار متر مربع است و کشاورز تولید آنچنانی ندارد که بخواهد برای گران‌تر شدن در ماه‌های بعد آن را انبار کند.
به گفته علیزاده شایق گروه دلالان برنج کاملا شناخته شده هستند و می‌توان خیلی راحت آن‌ها را پیدا کرد و اگر سازمان‌های نظارتی با این افراد برخورد کنند شاید این اتفاق دیگر تکرار نشود./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای