آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21109

بازار جهانی قهوه تلخ می‌شود؟

ذخیره عظیم دانه‌های قهوه در ویتنام در حال کاهش بوده و ممکن است به افزایش بیشتر قیمت‌های جهانی منجر شود.

بازار جهانی قهوه تلخ می‌شود؟
ذخیره عظیم دانه‌های قهوه در ویتنام در حال کاهش بوده و ممکن است به افزایش بیشتر قیمت‌های جهانی منجر شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، طبق برآوردها در نظرسنجی بلومبرگ از معامله‌گران، ذخایر تا پایان ماه سپتامبر نسبت به سال قبل به نصف کاهش می‌یابد. انتظار می‌رود تولید ویتنام، بزرگ‌ترین تامین‌کننده قهوه روبوستا در جهان و دومین تولیدکننده بزرگ قهوه نیز در سال‌های ۲۰۲۲ تا۲۰۲۳ کاهش یابد.
کاهش ذخایر و دورنمای ضعیف برداشت در زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف جهانی قهوه پس از رکود ناشی از ویروس در حال بهبود است. شاخص قیمت‌های روبوستا به دلیل نگرانی‌های عرضه از برزیل به آفریقا از پایین‌ترین سطح ۱۰ ماهه در اواسط جولای ۱۷ درصد افزایش یافته است.
بیشتر بخوانیم: نکاتی در مورد تفاوت قهوه فوری و قهوه معمولی

کاهش ذخایر قهوه

بر اساس داده‌های گمرک، در دسترس‌بودن دانه‌های قهوه در ویتنام با افزایش ۱۷ درصدی به ۱.۱۳ میلیون تن در ژانویه تا جولای نسبت به سال قبل کاهش یافته است. افزایش صادرات با بهبود عرضه کانتینرها و کشتی‌ها کمک شده است، اما با توجه به کاهش ذخایر ممکن است حفظ آن دشوار باشد. تولیدکنندگان محلی احتمالا تنها حدود دو درصد از تولید سالانه خود را در اختیار دارند، در حالی که سال قبل حدود ۱۳ درصد بود.
بازار جهانی قهوه پس از خشکسالی و یخبندان که تولید برزیل را کاهش داد، با یکی از بزرگ‌ترین کسری‌ها مواجه است. دو ها نام، معاون انجمن قهوه و کاکائو ویتنام گفت: کاهش سطح کاشت درختان میوه و افزایش قیمت کود احتمالاً بر تولید در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ تأثیر خواهد گذاشت.
سیتی گروپ پیش بینی خود را برای تولید قهوه در ویتنام در سال جاری و سال آینده کاهش داده است. در گزارشی در اوایل این ماه گفت: این خطر قابل‌توجهی برای چشم انداز فصل کاشت آینده دارد./ایسنا
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای