آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16848

بانوان زنبوردار خستگی‌ناپذیر در عرصه تولید

بانوان زنبوردار خستگی‌ناپذیر در عرصه تولید- امروزه زنان در بسیاری از عرصه‌های تولید در جامعه حضوری پررنگ و تأثیرگذار دارند

بانوان زنبوردار خستگی‌ناپذیر در عرصه تولید

حضور موفق بانوان در عرضه زنبورداری ایران

امروزه زنان در بسیاری از عرصه‌های تولید در جامعه حضوری پررنگ و تأثیرگذار دارند و نقش بی‌بدیل آنان در گردش اقتصاد و کارآفرینی را به هیچ عنوان نمی‌توان انکار کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورز ، زنبورداری به‌عنوان صنعتی پرزحمت و از طرفی در سطح کلان درآمدزا همواره برای اقتصاد کشاورزی کشور بازویی پرتوان بوده و هست.
زنبورداران کشور در تابستان و زمستان در حالی‌که در معرض همیشگی انواع خطرات و نیش زنبور قرار دارند با عشق و علاقه‌ای وافر به شغل و صنعت زنبورداری مشغول هستند؛ اما در این میان بانوان زنبوردار که در سال‌های اخیر به تعداد آنان افزوده هم شده است، علاوه‌بر وظایف خانه‌داری و ازدواج، پابه‌پای مردان زنبوردار به این کار مشغول هستند.
شاید در نگاه اول زنان را به‌خاطر استایل فیزیکی و روحیاتشان مناسب این کار ندانیم؛ ولی زنان در این رشته از کشاورزی در طول این سال‌ها ثابت کرده‌اند که می‌توانند با خلاقیت، تلاش و پشتکار به موقعیت‌های چشمگیری نائل آیند.

ضرورت حمایت همه جانبه از بانوان زنبوردار

در این میان، وظیفه نهادهای متولی و دولت است که با حمایت همه جانبه از این قشر زحمتکش و علی‌الخصوص بانوان زنبوردار، ضمن حمایت‌های مالی، تهیه تسهیلات مختلف در سال سازکاری بیندیشند که در سال به‌عنوان تقدیر و ارزش‌گذاری به فعالیت این بانوان تولیدگر شخص یا اشخاصی به عنوان زنبوردار زن نمونه معرفی گردند.
به هر حال، در تمام دنیا این‌گونه تشویق‌ها و حمایت‌ها از تولیدکنندگان عرصه تولید انجام می‌گیرد که خود باعث دلگرمی و رونق آن صنعت می‌گردد.
خوشبختانه در سال‌های اخیر نشریه «دام و کشت و صنعت» با تعدادی از بانوان زنبوردار تعامل و ارتباط خوبی برقرار کرده است و به انعکاس فعالیت آنان در نشریه و همچنین پایگاه خبری اخبار سبز کشاورزی پرداخته و همچنان می‌پردازد و رسالت و وظیفه خود می‌داند که از این طریق حمایتی معنوی را از این عزیزان به عمل آورد.

مشکلات عدیده زنبورداران

اکنون با توجه به مشکلات عدیده صنعت زنبورداری (که این سختی‌ها و مشکلات برای بانوان زنبوردار سخت‌تر هم هست)، باید بیش از پیش به وضع معیشت و دیگر مسائل این بخش توجه شود و در سال‌های اخیر که شعار همیشگی دولت بر حمایت از تولید و رفع موانع تولید بوده است، مشکلات بیشتری از صنعت زنبورداری کاسته شود و در سال 1401 شاهد رشد و رونق بهتری از این صنعت و تولید عسل باشم.
به هر روی امیدواریم نگاهی موثر و حمایتی از زنان جامعه و خصوصا زنانی که در حوزه تولید در فکر اعتلا و پیشرفت کشورند انجام پذیرد.

امیرهوشنگ سمنانی ـ کارشناس بازرگانی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای