آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33192

با جابوتیکابا یا انگور برزیلی آشنا شوید

میوه جابوتیکابا یا انگور برزیلی درختی میوه‌ای از خانواده Myrtacae  و بومی جنوب شرقی برزیل است؛ رنگ این میوه سیاه مایل به ارغوانی و گوشت داخل آن سفید و ژله

با جابوتیکابا یا انگور برزیلی آشنا شوید
میوه جابوتیکابا یا انگور برزیلی درختی میوه‌ای از خانواده Myrtacae و بومی جنوب شرقی برزیل است؛ رنگ این میوه سیاه مایل به ارغوانی و گوشت داخل آن سفید و ژله مانند است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ ثریا یساری | جابوتیکابا پوستی ضخیم دارد و داخل گوشت آن از تعدادی هسته تشکیل شده که طعمی تلخ دارد و هر کدام از این دانه ها یک بذر محسوب می شود.
عمر مفید انگور برزیلی بسیار کوتاه و در حدود 3 تا 4 روز پس از برداشت است و لازم است سریع در بازار به فروش برسد. این عمر مفید خیلی کوتاه سبب شده دسترسی به این میوه در مناطق دور از محل تولید بسیار سخت باشد.

درخت جابوتیکابا

درخت انگور برزیلی حداقل سالی دوبار گل می‌دهد و به آهستگی رشد می‌کند و ممکن است حتی تا 10 سال زمان به ثمر رسیدن آن به طور بینجامد؛ اما اگر از نهال‌های اصلاح نژاد شده استفاده شود معمولا ظرف 4 الی 5 سال شاهد میوه‌دهی این درخت خواهید بود. ارتفاع این گیاه به 14 متر هم می‌رسد.
این درخت دارای گل‌های سفید است که مستقیماً ‌روی تنه اصلی رشد می‌کند. درخت جابوتیکابا همیشه سبز بوده و در نواحی نیمه گرمسیری و دارای خاک کمی اسیدی بهتر رشد می‌کند؛ اما در سرمای کم و خاک‌های قلیایی نیز می‌تواند رشد کند.

خواص جابوتیکابا

انگور برزیلی سرشار از ویتامین C و انواع مواد معدنی ضروری برای بدن نظیر آهن، کلسیم، فسفر و همچنین مقادیر کمتر از تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین (اسید نیکوتینیک) است و در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است. همچنین گوشت این میوه طعمی شیرین دارد.
انگور برزیلی به علت وجود انواع ترکیبات آنتی اکسیدان خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و مصرف منظم آن ممکن است برای درمان و همچنین جلوگیری از طیف گسترده از بیماری‌ها مفید باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای