آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20273

برداشت بیش از ۱۷ هزار تن هندوانه در پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: طبق پیش بینی‌ها از اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان بیش از ۱۷ هزار تن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود. به گزارش اخبار سبز

برداشت بیش از ۱۷ هزار تن هندوانه در پلدشت
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: طبق پیش بینی‌ها از اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان بیش از ۱۷ هزار تن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا، پرویز سلیم زاده بیان کرد: طبق پیش بینی‌ها از اراضی زیر کشت هندوانه در این شهرستان بیش از ۱۷ هزار تُن برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی تصریح کرد: در سال جاری حدود ۳۵۰ هکتار اراضی این شهرستان زیر کشت هندوانه رفته و میانگین عملکرد این زمین ها، ۵۰ تن در هر هکتار است.
وی با بیان اینکه برداشت هندوانه در این شهرستان از نیمه دوم تیر آغاز شده و تا یک ماه ادامه دارد، اظهار کرد: این شهرستان سالانه با داشتن بیش از ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت هندوانه به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات جالیزی در سطح کشور به شمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با اشاره به اینکه تمامی محصول هندوانه در پلدشت به صورت طیف نواری آبیاری انجام می‌شود، افزود: آبیاری در این شهرستان قبل از اجرای این طرح به صورت سنتی بود ولی در حال حاضر ۱۰۰ درصد از اراضی هندوانه به صورت طیف نواری بوده و بخشی از آن نیز به صورت نشایی کشت شده است.
سلیم زاده با بیان اینکه در روش آبیاری به روش طیف نواری حدود ۶۵ صد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود، گفت: در زمان برداشت این محصول روزانه ۴۰ نفر در این اراضی مشغول به فعالیت هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای