آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26804

برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای ارزان‌سازی غذا

وزیر جهاد کشاورزی، از برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارزان‌سازی غذا خبر داد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد

برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای ارزان‌سازی غذا

وزیر جهاد کشاورزی، از برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با هدف ارزان‌سازی غذا خبر داد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در نشست قرارگاه امنیت غذایی که با حضور معاونین وزیر، رؤسای سازمان‌ها و مسؤولان ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه و ماهانه اقلام خوراکی و مواد غذایی در آذر ۱۴۰۱ گفت: تولید غذای ارزان، سالم و باکیفیت مهمترین مأموریت وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای انجام مأموریت مذکور تمام ظرفیت‌های وزارتخانه را به کار گرفته است.

وی در ادامه افزود: افزایش بهره‌وری در واحد سطح، استفاده از هسته‌های اولیه (بذر، سم، کود و…) باکیفیت تولید، کاهش ضایعات، هوشمندسازی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، توزیع اینترنتی کالاهای اساسی و… با هدف ارزان‌سازی غذا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کاهش تورم اقلام خوراکی و مواد غذایی در سراسر استان‌های کشور تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی را ملزم به نظارت دقیق در بازار کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در تنظیم بازار مواد غذایی گفت: در یک سال گذشته تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تولید کنندگان همکاری و تعامل سازنده‌ای با دولت در زمینه تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی داشته‌اند.

وی افزود: امیدواریم همکاری و تعامل ایجاد شده تقویت شود، در این راستا وزارت جهاد کشاورزی همه‌جانبه پشتیبان و حامی اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمبودی در تأمین کالاهای اساسی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد و در تولید و تأمین محصولات زراعی، باغی، دامی و … در شرایط مناسبی قرار داریم.

دیدگاه تان را بنویسید

  • شوژن پاسخ به نظر

    لب من ترکیده حالا نمی تونم بخندم … ارزون سازی مواد غذایی …

  • مهدی سعیدی نژاد پاسخ به نظر

    سلام و درود
    بمنظور ارزان سازی غذا توجه به مقاله ای که در 29 آذر 1401 منتشر شد با نام کلاه ناآگاهی بر سر کشاورزان در این خصوص می‌تواند گره گشا باشد و کار را دست کاردان با تجربه داد.
    کارشناسان و افراد صاحب نطر را پای کار بیاورید.

چندرسانه‌ای