آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33652

بلاتکلیفی قیمت گندم

بلاتکلیفی قیمت گندم/ اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یکی از مسائلی که کشاورزان گندمکار را دچار نگرانی

بلاتکلیفی قیمت گندم

مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یکی از مسائلی که کشاورزان گندمکار را دچار نگرانی و آسیب جدی کرده بی‌ثباتی قیمت و عدم پرداخت مطالبات حتی بصورت علی‌الحساب است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: تا کنون حدود ۲ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور در قالب خرید تضمینی خریداری شده و این میزان در جنوب کرمان از مرز ۱۵۰ هزار تن عبور کرده است.
نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان جنوب استان کرمان دو برابر میزان خریداری شده در مدت مشابه سال قبل است، عنوان کرد: اگر این روند در سطح کشور تداوم پیدا کند بر اساس برآورد خوش بینانه حدود ۱۰ میلیون تن گندم تحویل سیلوها داده می‌شود.

بی‌ثباتی قیمت و عدم پرداخت مطالبات

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که کشاورزان گندمکار را دچار نگرانی و آسیب جدی کرده بی‌ثباتی قیمت و عدم پرداخت مطالبات حتی بصورت علی‌الحساب است، ادامه داد: درحال حاضر دلالان در جنوب استان کرمان گندم را با قیمت ۱۷ هزار تومان از کشاورزان خریداری و طلب آنها را به‌صورت نقد پرداخت می‌کنند. این مسئله خرید تضمینی را با چالش مواجه می‌کند.

عدم پرداخت به موقع مطالبات

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون تنها در خوزستان با توجه به دستور رئیس جمهور در جریان سفر به این استان مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، گفت: افزایش نرخ گندم باعث شده تا الگوی کشت به سمت محصولی حرکت کند که خرید تضمینی دارد اما عدم پرداخت به موقع مطالبات موجب می‌شود تا استقبال کشاورزان برای کشت این محصول استراتژیک کاهش پیدا کند.
اعظمی با تاکید بر اینکه در سال زراعی جاری باتوجه به میزان بارندگی‌ها باید میزان خرید تضمینی گندم افزایش پیدا کند، عنوان کرد: بلاتکلیفی قیمت گندم و بی‌توجهی در پرداخت به موقع پرداخت مطالبات باعث می‌شود تا نتیجه مطلوبی را کسب نکنیم.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد نشست ویژه‌ شورای قیمت گذاری برای اصلاح نرخ گندم برگزار شود، گفت: در هفته آینده یکی از دستور کارهای کمیسیون کشاورزی تعیین تکلیف پرداخت مطالبات گندمکاران و تعیین نرخ خرید تضمینی این محصول است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای