آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26630

بهترین قهوه‌های جهان

بهترین قهوه‌های جهان/یافتن یک قهوه خوب به ویژه برای آنانی که تازه‌کار هستند کار سختی است و احتمالا مجبور خواهند شد که بر روال گذشته از همان قهوه همیشگی

بهترین قهوه‌های جهان
یافتن یک قهوه خوب به ویژه برای آنانی که تازه‌کار هستند کار سختی است و احتمالا مجبور خواهند شد که بر روال گذشته از همان قهوه همیشگی استفاده کنند. به همین دلیل فهرستی از بهترین قهوه‌های مصرفی در جهان را در این‌جا یادآوری می‌کنیم.
اخبار سبز کشاورزی | در این‌جا از قهوه‌های کنیایی تا گواتمالایی و موارد حدفاصل بین آن‌ها نام برده خواهد شد تا بسته به سلایق مختلف و عطر و طعم‌قهوه‌ها از بین آن‌ها انتخاب مورد نظر به عمل آید.

1-قهوه اتیوپیایی :

این قهوه در مناطق کوهستانی و مرتفع اتیوپی و در ارتفاعات بین 1800 تا 2500 متر از سطح دریا کشت می‌شود که در نتیجه چنین شرایطی، قهوه این مناطق دارای عطر و طعم نسبتا تندی است. تولیدکنندگان قهوه فوق معمولا از نوع عربیکا و به روش فرآوری مرطوب استفاده می‌کنند. طعم این قهوه‌ها در انواع میوه‌ای مرکبات و گل‌ها است. قهوه‌های با کیفیت بسیار بالا ممکن است با طعم انواع آجیل و شکلات باشند. می‌توان انواعی از طعم‌های متوسط یا تند را در این نوع قهوه انتخاب کرد.

2-قهوه کاستاریکایی:

قهوه Tarrazu کاستاریکایی دارای بدنه سنگینی بوده و با مجموعه‌ای از بوهای بسیار مطبوع که می‌تواند در همان نوبت اول رضایت فرد را تامین نماید دارد.
این قهوه در مناطق مرکزی کشور کاستاریکا و با استفاده از انواع caturra و catai برای تولید قهوه عربیکا به دست می‌آید. دانه‌های قهوه پس از شستشو در بشکه‌هایی خشک شده و تفت داده می‌شوند که یک طعم اسیدی پرتقالی و عطر میوه‌های حاره‌ای به آن می‌دهد.

3-قهوه کنیایی AA:

این قهوه بالاترین درجه‌بندی در قهوه‌های کنیا را دارد و در جهان مشهور است. درخت‌های این قهوه در ارتفاع 200 متری از سطح دریا کاشته می‌شوند. دانه‌های این قهوه‌ها به کندی رشد کرده و به علت داشتن عناصر غذایی بیشتر عطر و طعم متفاوتی دارند. پس از شستشوی دانه‌ها، آن‌ها را در معرض آفتاب پهن کرده و خشک می‌کنند. دارای اسیدیته و طعم خاص هستند.

4-قهوه سوماترایی:

از هنگامی که قهوه «بالی» مشهور شد، کشور اندونزی در جزیره سوماترا اقدام به کشت یکی از بهترین قهوه‌های دنیا کرد. اکثریت تولیدکنندگان قهوه از بذور قهوه عربیکا استفاده می‌کنند. فرآوری دانه‌های قهوه به صورت پوست‌گیری مرطوب بوده که در مرحله بعد در آفتاب خشک می‌شوند.
قهوه به دست آمده از این دانه‌ها اندکی از طعم‌های خاک و علف با نشانه‌هایی از شکلات و عطر و بوی چوب دارد. دانه‌های این قهوه بدنه کاملی داشته و اسیدیته کمی دارند که آن‌ها را از قهوه‌های آفریقایی و آمریکای لاتین متمایز می‌کند. بهترین قهوه تیره و رنگ را می‌توان از این دانه‌ها به دست آورد.

5- قهوه گواتمالایی:

این قهوه اصیل یکی از قهوه‌های مورد علاقه است. دانه‌های آن در یکی از زیباترین مکان‌های جهان به دست می‌آیند. منطقه «آنتیگوا» در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا است که توسط سه کوه آتش‌فشان محصور شده ضمن آن‌که خاک‌های آتش‌فشانی بهترین مکان برای کشت قهوه است. برای تولید قهوه گواتمالایی دانه‌های قهوه Caturra عربیکا پس از برداشت شستشو شده و در آفتاب خشک می‌شوند که به رنگ روشن با اسیدیته لیمویی و طعم‌های شکلات تیره و کارامل در می‌آیند.

6-قهوه تانزانیایی:

ارتفاعات کوه‌های کلیمانجارو و میرو(Meru) از مکان‌های کشت قهوه در کشور تانزانیا هستند. دانه‌های قهوه (Reaberry) که بر خلاف دانه‌های قهوه معمولی بدون شکاف و یک‌پارچه هستند در این مناطق کشت می‌شوند.
دانه‌های این قهوه دارای عطر و طعم خوبی بوده و محصول مناسبی به دست می‌دهند. ویژگی‌های قهوه تانزانیا شامل اندازه متوسط، اسیدیته کم و نشانی از طعم شکلات و کشمش دارد.

7-قهوه هاوایی:

ویژگی قهوه Kona در هاوایی، کشت آن در دامنه کوه‌های آتش‌فشانی است. قهوه مخصوص این جزیره دارای بدنه‌ای چرب مانند با آثاری از طعم‌های شکر سرخ، شکلات شیری و گردو است.

8-قهوه برزیلی:

قهوه Bourbon santo برزیل در منطقه سائوپائلو با استفاده از گونه‌های قهوه عربیکا کشت می‌شود. دارای طعمی شیرین و ملایم است که برای افرادی که تازه شروع به نوشیدن قهوه کرده‌اند، مناسب است. دارای نشانه‌هایی از طعم‌های آجیل، کارامل و مالت است که در صورتی که اندکی بیشتر برشته شود طعم شکلاتی پیدا می‌کند. به علت داشتن اسیدیته کم می‌توان یک نوشیدنی مطلوب از آن تهیه کرد.

9- قهوه کلمبیایی:

کشور کلمبیا یکی از پیشگامان تولید قهوه در جهان است. تقریبا تمام قهوه‌های کلمبیایی از نوع عربیکا هستند، بنابراین مواد به دست آمده از آن‌ها اندکی خشن و زمخت است. قهوه هر منطقه از کلمبیا طعم متفاوتی دارد اما روی هم رفته تمام این قهوه‌ها در طعم‌های میوه‌ای، مرکباتی و رگه‌هایی از مزه‌های میوه‌های آبدار، مشترکند.

10- قهوه Mocha java:

بدون شک این قهوه از بهترین نوع در جهان است. این قهوه مخلوطی از قهوه‌های یمن و اندونزی است و به دلیل تحریم‌های کنونی بر کشور یمن، به دست آوردن آن اندکی سخت است.
برای تهیه انواع اسپرسو و دکاف(decaf) بسیار مناسب و مطلوب قهوه خورهای حرفه‌ای است.

ماهنامه دام و کشت و صنعت - شماره ۲۶۹ - آذر ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای