آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22754

بهره برداری از نخستین مزرعه کشاورزی گردشگری استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نخستین مزرعه کشاورزی گردشگری استان با هدف توسعه صنعت گردشگری در شهرستان محلات به بهره برداری رسید

بهره برداری از نخستین مزرعه کشاورزی گردشگری استان مرکزی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نخستین مزرعه کشاورزی گردشگری استان با هدف توسعه صنعت گردشگری در شهرستان محلات به بهره برداری رسید. موافقت اصولی این مجموعه به عنوان اولین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایلنا ، مصطفی مرزبان افزود: این مزرعه کشاورزی و گردشگری جزء مجموعه‌های تبدیلی است که در گذشته باغات انار و کشاورزی بوده و اکنون در فضایی به مساحت 10 هکتار و در حریمی مناسب و پوشیده از درختان در مسیر شهرستان محلات به آبگرم واقع شده است.
وی ادامه داد: این مجموعه در حال حاضر با حجم سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شده است. میزان اشتغالزایی فعلی این مجموعه بیش از 6 نفر به صورت مستقیم است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی، آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و این پروژه می‌تواند به عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان مرکزی و یا کشور معرفی شود.
مرزبان تصریح کرد: در این مزرعه بخش های مختلف شامل پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه و صید ماهی را به صورت شخصی از نزدیک تجربه کنند.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاها است، بیان داشت: در این رابطه روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای