آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21443

برگزاری بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران

همانند نیم قرن قبل که با همت دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات گیاه‎پزشکی ایران، اولین کنگره گیاه‎پزشکی با 33 مقاله شکل گرفت

برگزاری بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران
همانند نیم قرن قبل که با همت دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات گیاه‎پزشکی ایران، اولین کنگره گیاه‎پزشکی با 33 مقاله شکل گرفت، بار دیگر، تبلور این سرمایه علمی و ملی، درخشنده و اثرگذار در بیست‌وچهارمین دوره برگزار می‌شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی دکتر علیرضا صبوری و دکتر محمدرضا رضاپناه، دبیران علمی این رویداد علمی از دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات گیاه‎پزشکی، در سه سال گذشته ضمن دریافت 880 مقاله در زمینه های مختلف گیاه‎پزشکی، 610 مقاله را برای ارائه حضوری و پوستر الکترونیک انتخاب نمودند تا پیشکسوتان، دانشمندان، متخصصان و دانشجویان در قالب بیش از 50 نشست علمی و فنی، پیرامون محصول یا موضوع خاص بحث و تبادل نظر نمایند. همچنین از روش های بحث و گفت‌وگو موسوم به «تنگ ماهی» (Fishbowls) و دیگر روش‌های مباحثه برای مباحثه استفاده خواهد شد.

لزوم ایفای نقش در قبال گیاه‌پزشکی

دکتر محمدرضا رضاپناه، رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم گیاه‎پزشکی ایران و از دبیران علمی این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: امیدواریم که همگان نقش فردی، گروهی و اجتماعی خود را در راستای اعتلای گیاه‎پزشکی، به‌صورت فعالانه و پرنشاط ایفا نمایند؛ چراکه این قدم‌ها مشوق سرمایه گذاری فعالانه بخش خصوصی و ایجاد انگیزه و انرژی در تشکل‌ها، انجمن های علمی عضو اتحادیه انجمن های علوم گیاه‎پزشکی ایران (aippss.areeo.ac.ir) خواهد بود.

برگزاری بیست و چهارمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران برگزاری بیست و چهارمین کنگره گیاه‌پزشکی ایران

حضور فعال کشاورزان در نمایشگاه

دکتر احمد خیری، استاد پیشکسوت گیاه‎پزشکی، بیماری شناسی گیاهی و نماتدشناسی و رییس این کنگره نیز ضمن تاکید بر نتیجه بخش بودن کنگره گیاه‎پزشکی برای کشاورزان و حل مشکلات گیاه‎پزشکی آنان گفت: مصرف کننده نتایج حاصل از پژوهش‎های مختلف گیاهپزشکی، کشاورزان زحمتکش کشور هستند و به همین دلیل هم زمانی خاص برای حضور برخی از کشاورزان و گفتگو با متخصصان گیاهپزشکی کشور برای آنان در بیست و چهارمین کنگره گیاهپزشکی ایران در نظر گرفتند.

تلفیق با کنگره بیماری‌شناسی گیاهی

دکتر علیرضا صبوری، از دبیران علمی کنگره نیز گفت: کنگره در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و پردیس گیاهپزشکی تهران، فرصت را برای حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان سازمان حفظ نباتات و وزارتخانه های مرتبط بیش از پیش فراهم کرده است.
وی گفت: این فرصتی است که اتحادیه انجمن های علوم گیاهپزشکی ایران و انجمن های علمی عضو در تلفیق با دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی ایران به ریاست دکتر حسین جعفری و دبیری دکتر حشمت الله امینیان و دکتر حسن مومنی با بیش از 180 مقاله دیگر، به میزبانی دکتر حسین رنجبر و همکارانشان در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور فراهم کرده ‎اند.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای