آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21134

بیمه کشاورزی همچنان پوپا

بیمه کشاورزی همچنان پوپا/ به‌رغم عدم انجام تعهدات دولت سالانه 135 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور پهناور ایران تولید می‌شود

بیمه کشاورزی همچنان پوپا

به‌رغم عدم انجام تعهدات دولت

اخبار سبز کشاورزی : سالانه 135 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور پهناور ایران تولید می‌شود که نشان از افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر دارد. اکنون شاهد پرورش و تولید بیش از 100 میلیون رأس دام سبک و سنگین، نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون قطعه جوجه و همچنین برداشت محصولات باغی و زراعی در افزون‌بر 15 میلیون هکتار باغ و مزرعه جهت مصرف جمعیت 85 میلیون نفری ایران هستیم.

این درحالی است که کم‌تر از 30 درصد فعالیت‌های کشاورزی تحت پوشش انواع بیمه‌های صندوق بیمه قرار گرفته‌ است و به معنای سردی بهره‌برداران نسبت به دریافت به‌موقع و جبران خسارت وارده است.

بیشتر بخوانید: بیمه چتری برای تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی

واضع و مبرهن است که چنانچه دولت به تکالیف و تعهدات قانونی خود در مقابل بیمه‌گذاران عمل نماید و از خلف وعده دست بردارد قاعدتا متقاضیان بیمه کردن فعالیت‌های کشاورزی در کوتاه‌مدت به 60 تا 70 درصد افزایش می‌یابند.

کارشناسان معتقدند اگر نبود تلاش مدیریتی و برنامه‌ریزی مدیران ارشد صندوق بیمه کشاورزی و مدیران میانی، کارشناسان و پرسنل زحمتکش آن، مسلما همین 30 درصد هم به قهقرا می‌رفت.

به همین جهت دکتر محمد ابراهیم حسن‌نژاد، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، در پیام هفته دولت با تقدیر و تشکر از همکاران صدیق، صادق و کارآمد در صندوق بیمه از اهتمام بی‌وقفه فعالیت‌های دلسوزانه و خالصانه آنها تقدیر نموده است، تا آنها بر کمبودهای بودجه در حد بضاعت خود فایق آیند.

متن این پیام به شرح زیر است:

«حکومت امانتی است برای خدمت به مردم». امام علی(ع)

آغازین روزهای شهریورماه با نام هفته دولت یادآور خاطره عروج مظلومانه شیفتگان خدمت و اسوه‌های ایثار و مجاهدت و تجلیگاه الگوهای ماندگار خادمین صدیق به انقلاب و ملت، شهدای خدمت‌گذار و والامقام عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهید رجانی و شهید باهنر است.

این ایام به منزله نماد وحدت میان مردم و دولت، فرصت مناسبی است تا از موفقیت‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های روزافزون به‌ویژه در بخش کشاورزی که مرهون تجربه، تخصص، توانمندی و مسئولیت پذیری نیروهای جهادگر متعهد، خلاق و فعال در حوزه امنیت غذایی می‌باشد، به نحو شایسته‌ای تقدیر شده و منعکس گردد.

اینجانب نیز بر خود واجب می‌دانم با تکریم شأن و منزلت تمامی شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس گرامیداشت یاد شهدانی دولت علی‌الخصوص شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت و روز کارمند را به همه دولتمردان و خدمتگزاران ایران اسلامی و همکاران گرامی و تلاشگر که با جایگاهی فاخر و جدایی‌ناپذیر از پیکر دولت مردمی در عرصه ارائه خدمات بیمه کشاورزی همت می‌ورزند تبریک و تهنیت وافر عرض نموده و ضمن قدردانی از اهتمام بی‌وقفه و فعالیت‌های دلسوزانه و خالصانه آنان در پیشبرد اهداف و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی با طنین شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از درگاه ایزد منان توفیق را در به سرانجام رساندن این ماموریت خطیر و خدمت صادقانه به آحاد ملت شریف و جامعه بهره‌برداران بخش کشاورزی در مسیر پشتیبانی از تولید ملی، تحقق امنیت غذایی و شکوفایی و جاودانگی ایران قوی مسئلت می‌نمایم.

محمدابراهیم حسن‌نژاد

قائم مقام و عضو هیئت مدیره

نامه حسن نژاد صندوق بیمه نامه حسن نژاد صندوق بیمه

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای