آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27963

کشاورزان با حلب‌های ۲۰ لیتری سوخت تامین می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برق‌دار کردن چاه های کشاورزی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اکنون کشاورزان با حلب‌های ۲۰ لیتری سوخت چاه‌های آب خود را تامین

کشاورزان با حلب‌های ۲۰ لیتری سوخت تامین می‌کنند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اکنون کشاورزان با حلب‌های ۲۰ لیتری سوخت چاه‌های آب خود را تامین می‌کنند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ منصورعلی زارعی با اشاره به ضرورت برق دار شدن چاه های کشاورزی و سبب افزایش بهره وری و تسهیل در کار کشاورزی اظهار داشت: وزارت نفت مشکلی برای پرداخت هزینه برق دار کردن چاه های کشاورزی ندارد و به نظر می رسد متولیان وزارت نیرو در این بخش کوتاهی کرده اند.
وی با اظهار این که در قانون وظیفه دستگاه ها از جمله وزارت نیرو و نفت مشخص شده است، افزود: کشاورزان در فصل کشاورزی به دلیل نداشتن امکانات با حلب های ۲۰ لیتری و ۵۰ لیتری برای دریافت سوخت کشاورزی مراجعه می کنند.
وی با تاکید براین که برق دار کردن چاه های کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: در مازندران بسیاری از کشاورزان اقدام به برقدار کردن چاه های سوخت کرده اند و منتظر تامین یک ترانس اداره برق هستند.
زارعی یادآور شد: وزارت نیرو امکانات لازم را برای برق دار کردن چاه های کشاورزی دارد ولی به نظر می رسد این وزارتخانه در این زمینه کم کاری کرده است.
این نماینده مجلس یادآور شد: به دلیل نداشتن برق نمی توانیم از طریق پمپاژها آب های زهکشی را به چرخه کشاورزی برگردانیم و از آن استفاده کنیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای