آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30887

رشد تصاعدی تبادلات تجاری با جمهوری باشقیرستان

رشد تصاعدی تبادلات تجاری با جمهوری باشقیرستان/ سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان

رشد تصاعدی تبادلات تجاری با جمهوری باشقیرستان
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بخش عمده‌‌ای از کسانی که در این جلسه حضور دارند (تقریبا 27 شرکت) باشقیرستانی و بقیه هم شرکت‌های ایرانی هستند که در اینجا حاضر شده‌اند و این شرکت‌ها همه مایل به همکاری هستند و ما نیز از همه کسانی که در حوزه تعاملات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور فعالیت می‌کنند و بخش زیادی از ایجاد تبادلات را برعهده دارند، تشکر و از آنها حمایت خواهیم کرد.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | وی گفت: در وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت مسئول انجام امور مربوط به تجارت شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی است و این سازمان خدماتی از قبیل شرکت در نمایشگاه‌ها، کمک هزینه‌های حمل کالا، مشارکت برای اخذ استانداردها و موضوعات مختلفی که روابط تجاری بین دو کشور را تسهیل می‌کند، به شرکت‌های دو طرف ایرانی و جمهوری باشقیرستان ارائه می‌دهد.
بیشتر بخوانید: ایجاد فرصت‌های بی‌‎بدیل موافقت‌‎نامه اوراسیا برای کشورهای عضو
فاطمی امین افزود: موضوع دیگر ارائه اطلاعات در حوزه‌های مختلف است و برای دست‌یابی شرکت‌ها به اطلاعات تجاری لازم همکاری خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: در دومین روزی که در خدمت میهمانان باشقیرستانی بودیم، عمده گفت‌وگوهای این هیات تجاری با وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفت و در حوزه کشاورزی امکانات و شرایط بسیار مناسبی برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.
فاطمی امین افزود: در حوزه صنعت نیز بخش عمده توان طرف‌های باشقیری در بخش نفت و گاز و دیگر حوزه‌ها است است و ما می‌خواهیم این همکاری‌ها را به صورت تصاعدی افزایش دهیم تا شرکت‌های دو کشور بتوانند با هم همکاری داشته باشند. همچنین توان مناسب شرکت‌های ایرانی و باشقیرستانی در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است که می‌توانند در این زمینه مکمل همدیگر باشند.
وی گفت: این برخی از پتاسیل‌هایی است که وجود دارد و نگاه جمهوری اسلامی ایران فقط به غرب و اروپا نیست و مخصوصا توجه ویژه‌ای به ارتباطات با کشورهای دوست خود دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

  • خیامی پاسخ به نظر

    در یک دوران طلایی با آلمان، فرانسه و کشورهای پیشرفته دنیا، ارتباط تجاری و توسعه اقتصادی را دنبال می‌کردیم و در این دوران … با باشقیرستان !! (حتی اسمش هم عجیب و غریب است).

چندرسانه‌ای