آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28250

تبدیل کشور به قطب کشاورزی منطقه

در ارتباط با مشکلات صنعت تولید سم و کود می‌توان گفت مراحل ثبت کود، هزینه و زمان بری زیادی دارد و در بخش تایید لیبل هم

تبدیل کشور به قطب کشاورزی منطقه
اخبار سبز کشاورزی ؛ با توجه به برپایی نهمین دوره نمایشگاه جامع بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی(اگروپارس) به همت انجمن‌های صنایع تولیدکنندگان سموم و کودهای شیمیایی و با توجه به حضور چشمگیر تولیدکنندگان و فعالان این صنعت، در خصوص ظرفیت‌های تولید کود و سم، استفاده از ظرفیت‌های خاص، موانع، چالش‌ها و مشکلات و… با طرح چند سوال دیدگاه برخی از مدیران عامل و فعالان این حوزه را جویا شده‌ایم که به منظور رعایت اختصار برای مشاهده سوالات ( اینجا ) را کلیک کنید.

خانم طوعه صالح، مدیر بازاریابی وفروش

۱- در ارتباط با مشکلات صنعت تولید سم و کود می‌توان گفت مراحل ثبت کود، هزینه و زمان بری زیادی دارد و در بخش تایید لیبل هم، دائما نظرات استاندارد تغییر می کنند. به نظر میرسد این نظرات شخص‌محور هستند و بر اساس اصول ثابت نیست.
• تغییرات نرخ ارز، تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت تولید دارد و به طور آشکار، کل سیکل تولید را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. همین امر باعث کاهش کیفیت تولید می‌شود و عملا، تولید کننده واقعی مثل همیشه در برابر وارد کننده بازنده است. تنها راه نجات ورود نقدینگی ارزی است که برای کشور نجات‌دهنده است و تولید را سرپا نگه می‌دارد.
• از اهم مشکلاتی که بر سر راه صادرات وجود دارد می‌توان گفت محصولات بی‌نظیری در صنعت تولید کود ایران وجود دارد که در دنیا رقیب ندارد ولی متاسفانه هیچ کمکی از سوی دولت برای بازاریابی و تسهیل صادرات ارائه نمی‌شود.
• محصولات ایرانی با تکنولوژی منحصر به‌فرد تولید و در سطح جهانی، ثبت اختراع شده‌اند اما به دلیل عدم دانش متولیان کود در ایران، در همان گروه‌های کودهای سنتی قرار می‌گیرند و متاسفانه هیچ وقت کیفیت واقعی آنها در ایران شناخته نمی‌شود در حالی که با اولین صادرات و دیدن نتایج شگرف آن، جایگاه این محصولات در سایر کشورها نیز شناخته می‌شوند.
• کشش بازار داخل برای کودهای کلاته پیشرفته خضراء در باغ‌ها، مزارع و گلخانه‌ها حداقل 350.000 تن در سال است. با مصرف این کودها در اراضی کشاورزی، عملکرد و تولیدات حداقل 20 درصد افزایش می‌یابد. دست‌یابی به این افزایش عملکرد می‌تواند کشور ما را به قطب کشاورزی منطقه تبدیل کرده و درخصوص محصولات استراتژیک، به صادرکننده مهم منطقه غرب آسیا تبدیل گرداند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت شماره ۲۷۰ - دی ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای