آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23207

تحقق صادرات موفق در گروی یک تولید قوی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید.

تحقق صادرات موفق در گروی یک تولید قوی
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مهمترین مولفه‌های اثرگذار اقتصادی تولید و صادرات است که صادرات موفق در پناه یک تولید قوی به وجود می‌آید.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از صداوسیما، غلامحسین شافعی در چهارمین گردهمایی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در مشهد با بیان این که در تولید کشور عقب ماندگی تاریخی حکمفرماست افزود: فرسودگی ماشین آلات و قدیمی بودن فناوری از جمله مشکلات در این عرصه است و بسیاری از منابعی که به موضوع خود اشتغالی اختصاص پیدا می‌کند به نوعی هدر دادن منابع است و برای حمایت از تولید و اشتغال باید شیوه درست و مناسب پیدا کنیم.
وی گفت: در بخش صادرات نیز زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است و از جمله آن‌ها موضوع حمل ونقل و بنادر و مرزهاست به عنوان نمونه در مرز‌ها برای صادرات، مدیریت واحد وجود ندارد.

در دهه آینده آسیا به مرکز قدرتمند اقتصاد دنیا تبدل خواهد شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در دهه آینده آسیا، به مرکز قدرتمند اقتصاد دنیا تبدل خواهد شد و ایران نیز موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد که اگر از الان برنامه ریزی کنیم اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند در غیر این صورت عقب افتادگی چندین برابر خواهد شد.
شافعی در ادامه با اشاره به منابع آبی کشور گفت: طبق گزارش سه سازمان معتبر بین المللی اگر با همین وضعیت به پیش برویم طی ۲۵ سال آینده به جز در ۱۵ درصد خاک این سرزمین امکان زندگی نخواهد بود و فقط ۱۰ سال فرصت داریم تا خطر را رفع کنیم و این خطر رفع شدنی است.
رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان هم در این همایش گفت: موضوع خشکسالی و کمبود منابع آبی در کنار ریزگرد‌ها به طور جدی در بسیج اصناف دنبال می‌شود.
غلامرضا حسن پور افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی از قوانین دست و پا گیر است که فعالان اقتصادی را به دردسر می‌اندازد و بسیج اتاق بازرگانی برای حل مشکلات بسته‌های پیشنهادی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.
چهارمین گردهمایی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور تا جمعه در مشهد ادامه دارد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای