آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16760

تدوین دستورالعمل نظارت بر تولید محصولات گیاهی

با روی کار آمدن سیدجواد ساداتی‌نژاد در وزارتخانه جهادکشاورزی، شاهد برخی تغییرات در سیستم‌های اداری و مسئولیت‌ها و وظایف در سطح این وزارتخانه بودیم.

تدوین دستورالعمل نظارت بر تولید محصولات گیاهی
اخبار سبز کشاورز : با روی کار آمدن سیدجواد ساداتی‌نژاد در وزارتخانه جهادکشاورزی، شاهد برخی تغییرات در سیستم‌های اداری و مسئولیت‌ها و وظایف در سطح این وزارتخانه بودیم. یکی از این تغییرات مربوط به وظایف پیگیری سلامت محصولات کشاورزی است که تا قبل از وزارت ساداتی‌نژاد مسئولیت آن در اختیار دفتر محیط‌زیست و سلامت غذای وزارت جهادکشاورزی بود که رئیس این دفتر به‌عنوان مشاور وزیر فعالیت‌های مربوط به دفتر را انجام می‌داد.
اما پس از این‌که ساداتی‌نژاد سکان هدایت وزارت جهادکشاورزی را در دست گرفت و احتمالا تحت‌تاثیر و برخی اتفاقات مربوط به تائید نشدن سلامت برخی محصولات کشاورزی صادراتی ایران، توسط برخی کشورها و اختلال در صادرات این محصولات، وزارتخانه به تکاپوی حل این مشکلات پرداخت و از اقدامات انجام شده، تشکیل معاونتی جدید در سازمان حفظ‌ نباتات به‎‌نام «معاونت سلامت محصولات کشاورزی» و سلب مسئولیت سلامت غذا از دفتر محیط‌زیست و واگذاری آن به سازمان حفظ‌نباتات بود که با توجه به نوع تخصص و وظایف ذاتی سازمان حفظ‌نباتات، شاید بتوان گفت تصمیم درست و مناسبی بوده و چنانچه این کار به شکل منطقی خود پیش برود، بتواند نتایج مناسبی عاید بخش کشاورزی نماید.
در همین راستا پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفظ‌نباتات کشور در 23 فروردین ماه 1401 اعلام کرد که پیرو دستور وزیر جهادکشاورزی و ابلاغ وظایف سیاست‌گذاری، نظارت و ارتقای سلامت محصولات کشاورزی با منشاء گیاهی به سازمان حفظ‌نباتات کشور، این سازمان «دستورالعمل نظارت بر تولید و ارتقای سلامت محصولات گیاهی» را تدوین کرده است.
در ادامه سازمان حفظ‌نباتات عنوان می‎دارد: بر همین اساس و با استناد به ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، کلیه دستورالعمل‌های قبلی لغو و بلا اثر تلقی شده و تمامی واحدهای وزارت جهادکشاورزی، مکلف به همکاری و هماهنگی با سازمان حفظ‌نباتات به‌عنوان متولی سلامت غذا در وزارت جهادکشاورزی می‌باشند.

ماهنامه دام و کشت و صنعت-شماره ۲۶۲- سال ۱۴۰۱

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای