آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24491

ترغیب کشاورزان به اجرای الگوی کشت با مشوق‌های مالی

وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از مشوق‌های مالی برای ترغیب کشاورزان به اجرای الگوی کشت تاکید کرد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار؛ سید جواد ساداتی

ترغیب کشاورزان به اجرای الگوی کشت با مشوق‌های مالی
وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از مشوق‌های مالی برای ترغیب کشاورزان به اجرای الگوی کشت تاکید کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه گذاری بخش کشاورزی افزود اجرای الگوی کشت قدمی بزرگ در راستای اقتصادی شدن توسعه بخش کشاورزی است.
پیش از این ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفته بود: براساس قانون بودجه امسال، دولت سیزدهم با راهکارهای تشویقی در تلاش برای رفع موانعِ اجرای طرح الگوی کشت در کشور است. به گفته ساداتی نژاد با توجه به ابلاغ اجرای طرح الگوی کشت در کشور از این به بعد یارانه‌ها بر اساس الگوی کشت در کشور داده می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی محصولات استراتژیک، پرداخت یارانه در کود، بذر و بخشودگی یا تخفیف در آب بها در صورت اجرای الگوی کشت را از جمله مشوق‌ها اعلام کرده است.
تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر مشوق‌های مالی برای ترغیب کشاورزان به اجرای الگوی کشت در حالی است که کشاورزان گندمکار می‌گویند دولت به وعده‌های خود در دادن مشوق هایی، چون کود و بذر یارانه‌ای عمل نکرده است.
ساداتی نژاد در جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه گذاری بخش کشاورزی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری طرح جهش تولید در دیمزارها و ایجاد باغات در اراضی شیبدار اعلام کرد در راستای تولید علوفه در مراتع و حمایت از دامداری ها، پرداخت تسهیلات در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قراردارد.
ساداتی نژاد همچنین در این جلسه بر حمایت حداکثری از کسب وکارهای کشاورزی در راستای افزایش اشتغال در این بخش تاکید کرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای