آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19976

تعلل عراقی‌ها در آتش سوزی در هورالعظیم

معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تعلل از طرف مسئولان عراقی است

تعلل عراقی‌ها در آتش سوزی در هورالعظیم
معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه تعلل از طرف مسئولان عراقی است ابراز امیدواری کرد تا هفته آینده بتوانند مجوز فعالیت برای اطفای حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم را بگیرند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، مجتبی ذوالجودی گفت: آتش سوزی در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم مشکلاتی را برای خوزستانی‌ها ایجاد کرده است.
او ادامه داد: از دو سه هفته قبل جلساتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر محیط زیست عراق برگزار شد که قاطعانه با وزیر عراقی صحبت شد تا اقدامات لازم را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: بی‌تدبیری عظیم در هور
معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌گوید: اکنون که موضوع آتش سوزی مطرح است پیوسته با وزیر امور خارجه در ارتباط هستیم تا با کمک کارشناسان عراقی بتوانیم آتش سوزی تالاب هورالعظیم را مهار کنیم.
به گفته این مقام مسئول، استانداری خوزستان نیز در حال فراهم کردن هواپیمای آبپاش برای اطفای حریق است.
آقای ذوالجودی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در ارتباط با وزارت امور خارجه هستند و امروز نیز آخرین جلسه با مدیر کل روابط بین الملل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد که پیگیر اخذ مجوز بودند.
با توجه به اینکه ۹۰ درصد بخش عراقی عرصه تالاب هورالعظیم کاملا خشک شده، در یک ماه اخیر حدود ۲۰ هزار هکتار از این بخش دچار آتش‌سوزی شده است./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای