آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21497

توافق برجام به طور غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و توافق برجام به شکل غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است، گفت: دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات

توافق برجام به طور غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه رفع تحریم‌ها و توافق برجام به شکل غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است، گفت: دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات برجام کشیده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا، سید کریم حسینی در خصوص اثرگذاری توافقات برجام بر حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم اظهار کرد: اصل توافق برجام و رفع تحریم‌ها یکی از سیاست‌های محوری نظام و مسئولان است و اینکه توافق صورت بگیرد قطعا یکی از هدفگذاری‌های دولتمردان است.

دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات برجام کشیده است

وی با بیان اینکه دولت زحمات زیادی برای احیای توافقات برجام کشیده است، افزود: قطعا برجام و احیای توافقات نمی‌تواند به صورت مستقیم بر اقتصاد کشور اثرگذاری داشته باشد و مشکلات اقتصادی را حل کند و دولت نیز این مساله را می‌داند و به دنبال چنین چیزی نیست.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید مسائل اقتصادی کشور را به برجام گره زد و دولت باید برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور برنامه داشته باشد تا شاهد اصلاح پایه‌های اقتصاد کشور باشیم و بتوانیم زمینه را برای رونق اقتصادی فراهم کنیم.
حسینی ادامه داد: حل مسائل مربوط به برجام و پرونده هسته‌ای می‌تواند بسیاری از موانع پیش پای اقتصاد کشور را بردارد و سنگ اندازی‌هایی که آمریکا و دیگر کشورها انجام می‌دهند را حذف کند. نباید تکیه گاه ما برای حل مسائل اقتصادی کشور برجام باشد و باید خودمان برنامه داشته باشیم.

توافقات برجام می‌تواند برای سیاست‌های پولی و بانکی کمک کننده باشد

وی عنوان کرد: توافقات برجام می‌تواند برای سیاست‌های پولی و بانکی کمک کننده باشد و امور بین المللی در این حوزه را تسهیل کند.
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریمی درآمدهای ارزی به سختی وارد کشور می‌شوند، گفت: اگر تحریم‌هایی که از مناسبات بانکی کشور در سطح بین المللی جلوگیری می‌کند، رفع شوند قطعا شاهد بهبود وضعیت در بحث دریافت درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و دیگر درآمدها خواهیم بود.
حسینی تصریح کرد: رفع تحریم‌ها و توافقات برجام به شکل غیرمستقیم در اقتصاد کشور اثرگذار است و این مسائل نافی این موضوع نیست که کشور باید برنامه اقتصادی خود را به خوبی اجرایی کند. تیم اقتصادی دولت باید با برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای