آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21335

توزیع هوشمند کودهای یارانه ای در استان قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از توزیع هوشمند کودهای شیمیایی یارانه ای در استان قم خبر داد. به گزارش اخبار سبز کشاورزی، حسین زند ضمن گرامی داشت یاد

توزیع هوشمند کودهای یارانه ای در استان قم
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از توزیع هوشمند کودهای شیمیایی یارانه ای در استان قم خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، حسین زند ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت خاصه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بیان داشت: از اواسط سال 1400 و با اجرای سامانه کنترل و پایش مواد کودی و صدور حواله الکترونیکی کود و با وجود سایر سامانه های موجود از جمله سامانه حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی، کلیه مراحل تامین، تدارک و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای از مبادی تا تحویل به کشاورز به صورت صددرصد الکترونیکی و هوشمند انجام می‌گیرد و این روند امکان نظارت کامل و دقیق را جهت راستی‌آزمایی و مصرف واقعی کودها را فراهم می‌سازد.
وی اشاره کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه پایش و کنترل مواد کودی در استان قم تاکنون بیش از 20 هزار حواله الکترونیکی کود صادر شده است.
زند افزود: سهمیه کودهای یارانه‌ای استان قم در سال‌جاری 20 هزار تن شامل انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است و از ابتدای سال 1401 تاکنون بیش از 13 هزار تن (بیش از 65 درصد برنامه کودی ابلاغی استان قم) تامین و تدارک شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال 1400 بیش از 60 درصد رشد داشته است.
بیشتر بخوانید: برگزاری همایش کود در استان قم به مناسبت هفته دولت
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای