آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18031

تولیدکنندگان باید مورد احترام قرار بگیرند

محمدرضا شریفی، بنیان‌گذار گروه آدینه، از دولت خواست که به تولیدکنندگان احترام بگذارد و گفت: بازدیدهای سر زده که برای مچ‌گیری از تولیدکنندگان انجام می‌پذیرد

تولیدکنندگان باید مورد احترام قرار بگیرند
اخبار سبز کشاورزی : محمدرضا شریفی، بنیان‌گذار گروه آدینه، از دولت خواست که به تولیدکنندگان احترام بگذارد و گفت: بازدیدهای سر زده که برای مچ‌گیری از تولیدکنندگان انجام می‌پذیرد و حمله به مراکز تولید و توزیع برای نظارت‌های دفعی و برنامه‌ریزی نشده، نشانه احترام به تولیدکنندگان و عوامل توزیع نیست و باید این رفتار اصلاح شود و تولیدکنندگان که با عشق به میدان تولید و کار پای گذاشته‌اند مورد احترام قرار گیرند.
وی که در چهاردهمین همایش بین‌المللی شرکت آرمان سبز آدینه و گروه آدینه سخن می‌گفت ابتدا از حضور مهندس مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و دکتر مخلص الائمه، استاندار استان مرکزی و سایر مهمانان تشکر کرد و گفت: این مجموعه و گروه آدینه با سرمایه اولیه 400 میلیارد تومان تاسیس شده که ارزش فعلی آن به یک‌هزار توان بالغ می‌شود.
بنیان‌گذار گروه آدینه با استقبال از انجام جراحی‌های اقتصاد و حذف یارانه‌ها و بیان این نکته که در آینده این اقدام ثمرات مثبتی برای کشور و اقتصاد ایران خواهد داشت، گفت: در کوتاه مدت حذف یارانه‌ها مشکلات مهمی مانند تورم و کاهش قدرت خرید عمومی را دربر داشته که باید دولت برای ترمیم قدرت خرید و مهار تورم مسئولیت‌هایی بر عهده گیرد.

افزایش شدید قیمت‌ها

شریفی گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها همه صنعتگران با دشواری و مشکلات زیادی مواجه شدند که ضرورت دارد دولت از آنان حمایت کند.
وی افزود: ضعف بنیه مالی بسیاری از کشاورزان را ناتوان از خرید نقدی کالا کرده است؛ در حالی که کشاورزی ظرفیت تولید ثروت و اقتصادی شدن را دارد.
او با ذکر خاطره‌ای از شهر سئول در کشور کره که در زمین‌های کوچک با مساحت حدود100 متر هم کشاورزی انجام می‌شد، گفت: این تجربه نشان می‌دهد که اگر وضعیت اقتصادی مناسبی حاکم باشد، کشاورزی حتی در زمین‌های کوچک نیز به صرفه و سودآور است.
شریفی خواستار رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده در حوزه کشاورزی شد و گفت: بدون رتبه‌بندی و درجه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده به لحاظ کیفیت، امکان رقابت میان فعالان این حوزه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه لازم است ارائه تسهیلات حمایتی کشاورزی با سهولت بیشتری صورت گیرد به کاهش قدرت خرید کشاورزان اشاره و تاکید کرد: اکنون تولیدات ما و دیگران مشتری ندارد؛ چراکه کشاورزان از قدرت خرید لازم برای پرداخت هزینه‌های مواد ضروری کشت برخوردار نیستند.
او در پایان خواستار تثبیت سیاست‌ها و بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی شد و خطاب به مهندس مهاجر گفت: در موارد متعددی با بخشنامه، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها و قوانینی مواجه هستیم که یا متفرق و پراکنده‌اند و سبب سردرگمی و گمراهی تولیدکننده می‌شوند یا متناقض هستند و قابلیت اجرا ندارند. شریفی در این باره تاکید کرد: لازم است این قوانین متفرق و متناقض اصلاح و تثبیت شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای