آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24639

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۷ هزار تن روغن زیتون در کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توسعه واحدهای فرآوری انتظار داریم حجم تولید روغن زیتون از مرز ۱۷ هزار تن در سال جاری عبور کند.

پیش‌بینی تولید بیش از ۱۷ هزار تن روغن زیتون در کشور
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توسعه واحدهای فرآوری انتظار داریم حجم تولید روغن زیتون از مرز ۱۷ هزار تن در سال جاری عبور کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار، محمدمهدی برومندی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فرآوری زیتون خندان در طارم سفلی گفت: در سال گذشته ۸ تا ۹ هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شد که انتظار می‌رود با توسعه واحدهای فرآوری در سال جاری، حجم تولید روغن زیتون از مرز ۱۷ هزار تن عبور کند.
وی افزود: تامین کالاهای اساسی در دولت سیزدهم بسیار جدی دنبال می‌شود که زیتون به دلیل روغن آن و اهمیت دسترسی مردم به این کالا در اولویت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به تصمیمات شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی کشور در حوزه کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور زیتون و روغن آن در لیست کالاهای اساسی قرار گرفته و به طور حتم از حمایت‌های یارانه‌ای بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی بیان داشت: ۷۵ هزار هکتار باغ زیتون در کشور وجود دارد که سال گذشته ۱۰۹ هزار تن زیتون در ایران تولید شد، خوشبختانه امسال با تمهیدات و حمایت‌های صورت گرفته تولید از ۲۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد.
برومندی تاکید کرد: براساس تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی برای اولین بار در کشور به کشاورزان و صنایع تبدیلی و تکمیلی که به خرید زیتون باغداران در قالب خرید حمایتی اقدام کنند مجوز صادرات روغن زیتون خواهیم داد.
به گفته وی، خرید حمایتی زیتون و ایجاد صندوق ملی زیتون از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است که با اهتمام پیگیری می‌شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران عضو شورای بین‌المللی زیتون است، گفت: انتظار داریم در سال پیش رو ریاست این شورا را بر عهده بگیریم.
وی افزود: روغن زیتون تولیدی در استان قزوین پس از ارزیابی در ۱۷۷ آزمایشگاه مرجع شورای بین‌المللی زیتون رتبه نخست جهان را به دست آورده است.
برومندی یادآور شد: استان قزوین با بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون و تولید ۴۰ هزار تن زیتون قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای