آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25155

تولید میگو به ۶۸ هزار تن می‌رسد

معاون وزیر جهاد گفت: گرچه آمار تولید میگو در حال جمع بندی است، اما برآورد‌ می شود که تولید میگو از ۵۷ هزار تن سال گذشته به ۶۸ هزارتن برسد.

تولید میگو به ۶۸ هزار تن می‌رسد
معاون وزیر جهاد گفت: گرچه آمار تولید میگو در حال جمع بندی است، اما برآورد‌می شود که تولید میگو از ۵۷ هزار تن سال گذشته به ۶۸ هزارتن برسد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سیدحسین حسینی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته گفت: صنعت شیلات ایران تولید یک میلیون و ۲۵۹ هزارتن آبزیان را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با ۴۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
تولید میگو بوشهر از ۲۶ هزارتن به ۳۸ هزارتن رسیده؛ همچنین تولید میگو گلستان نسبت به سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد و سیستان و بلوچستان ۲ برابر رشد داشته است.
به گفته او‏، گرچه آمار تولید میگو در حال جمع بندی است‏، اما بنابر گزارش استان‌ها تولید میگو بوشهر از ۲۶ هزارتن به ۳۸ هزارتن رسیده است. همچنین تولید میگو گلستان نسبت به سال قبل ۴۰ تا ۵۰ درصد و سیستان و بلوچستان ۲ برابر رشد داشته است.
حسینی می‌گوید: با توجه به زلزله استان هرمزگان یک سایت از مدار تولید خارج شد، اما با این وجود تولید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد خواهد داشت. برآورد کلی آن است که تولید میگو از ۵۷ هزارتن سال گذشته به ۶۸ هزارتن برسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی باید اقداماتی صورت گیرد به طوریکه بیمه متناسب با ریسک تولید انجام شود چرا که از یک طرف پرورش دهندگان رغبتی به بیمه ندارند و از طرف دیگر صنعت بیمه خوب پوشش نمی‌دهد. براین اساس بیمه منطبق با آبزیان را باید طراحی کنیم.
رئیس سازمان شیلات ادامه داد: در سیل مردادماه ۸ هزارتن قزل آلا در ۱۴ استان از بین رفت که براین اساس وزیر جهاد نامه‌ای به مدیریت بحران زدند تا پس از تامین اعتبار خسارت تولیدکنندگان پرداخت شود.
او گفت: سوخت شناور براساس مجوز، قدرت موتور و برمبنای فرمولی که فائو ارائه داده توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داده می‌شود که با این وجود هیچ کمبود سوختی برای شناور‌ها نداریم. مگر اینکه شناور غیرمجاز باشد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای