آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28987

امکان‌سنجی تولید واکسن‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک در موسسه رازی

معاون محیط زیست استان البرز گفت: باتوجه به شیوع و تلفات وسیع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) در منطقه طالقان و البرز مرکزی و شمالی

امکان‌سنجی تولید واکسن‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک در موسسه رازی
معاون محیط زیست استان البرز گفت: باتوجه به شیوع و تلفات وسیع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) در منطقه طالقان و البرز مرکزی و شمالی، امکان سنجی استفاده از واکسن های خوراکی یا استنشاقی در حوزه کنترل و ریشه کنی این بیماری در حیات وحش، با همکاری موسسه رازی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه رازی ، رضا قاسم‌پور، معاون مدیرکل و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، در بازدید از این موسسه رازی ضمن ابراز خرسندی، اظهار کرد: تعاملات خوبی در خصوص بیماری‌های حیات وحش و واکسن‌های دامی به ویژه بحث طاعون نشخوارکنندگان کوچک که یکی از دغدغه‌های مهم محیط زیست در البرز محسوب می شود، با موسسه رازی انجام شد و با افزایش این ارتباطات می توانیم اقدامات قابل توجهی را در منطقه شاهد باشیم.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت و جایگاه موسسه رازی افزود: با توجه به قدمت و حوزه فعالیتی این مجموعه که در دنیا کم نظیر است، به جرات می توان اذعان کرد که سلامت کشور مدیون فعالیت های موسسه رازی است.
در ادامه کیوان رحیمی معاون مدیر کل و معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان البرز گفت: مباحث مشترکی میان سازمان محیط زیست و موسسه رازی در حال پیگیری است و به لحاظ تفاهم نامه های مبادله شده، در حوزه تامین ونوم و آنتی ونوم ها برای پادزهرهای جانوران گزنده، تعاملات خوبی انجام شده است.

توسعه همکاری‌های متقابل

وی افزود: امید است مباحثی که با متخصصان و مدیران این مجموعه صورت گرفت، توسعه همکاری های متقابل و گام نهادن در راستای اهداف زیست محیطی و حفظ و حمایت از جان انسان و صیانت از جوامع حیات وحش، مارها و حشرات گزنده را به دنبال داشته باشد.

امکان‌سنجی استفاده از واکسن‌های خوراکی یا استنشاقی در کنترل و ریشه کنی بیماری حیات وحش

وی خاطرنشان کرد: با توجه شیوع و فراگیری بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه طالقان و البرز مرکزی و شمالی، متاسفانه این بیماری در جمعیت های کَل و بز بومی شده و هر ساله تلفات چشم گیری را در این حوزه شاهد هستیم، در همین راستا امکان سنجی استفاده از واکسن های خوراکی یا استنشاقی در حوزه کنترل و ریشه کنی این بیماری در حیات وحش با موسسه رازی در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی افزود: تبادل اطلاعات لازم متعاقبا انجام خواهد شد تا در صورت امکان موسسه رازی تولید واکسن های مورد نیاز برای واکسیناسیون حیات وحش را در دستور کار خود قرار دهد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای